آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 36887
دوشنبه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

ساخت ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در استان ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در دست ساخت است و ۱۰۳ پایگاه با ۷۰۰ نفر نیرو وجود دارد که نیازمند تجهیز هستند.

ساخت ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در لرستان

به گزارش وارک نیوز، بهرام دلفان ظهر امروز در آئین اهدای ۱۰ دستگاه آمبولانس به مجموعه اورژانس لرستان توسط خیر خرم‌آبادی، اظهار کرد: تامین سلامت جامعه رسالت همه دولت‌ها است اما از آنجا که هزینه‌های تامین سلامت آحاد جامعه بسیار سنگین بوده دولت به تنهایی از عهده آن برنمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در لرستان ۳ بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در دست ساخت است و ۱۰۳ پایگاه با ۷۰۰ نفر نیرو وجود دارد که نیازمند تجهیز هستند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های مالی و کمبود اعتبارات ورود خیرین سلامت بسیار حائز اهمیت است، افزود: مجمع خیرین سلامت استان نیز در همین راستا تشکیل شده است و تهیه آمبولانس برای حوادث پیش بیمارستانی، و بروز کردن ناوگان درمانی فرسوده کار بسیار بزرگی است.

دلفان با اشاره وجود ۳ پایگاه هوایی در استان، گفت: کمک‌های دولتی برای تجهیز کافی نیست به نحوی که ما در طول یکسال گذشته تنها توانسته‌ایم ۴ دستگاه آمبولانس تهیه کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان این مطلب که باید فرهنگ کمک به حوزه سلامت را گسترش دهیم، گفت: هر کسی آمبولانسی بخرد و آن را اهدا کند از تمام عوارض و گمرک در کشور معاف خواهد شد.