آخرین اخبار » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » سیاسی
کد خبر : 36830
جمعه - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

اعلام پیروزی پیش از موعد جرم انتخابانی است / آمارهای غیر رسمی مورد تایید نیستند

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه اعلام پیروزی پیش از موعد جرم انتخاباتی است، افزود: آمار غیر رسمی مورد تایید نیست.

اعلام پیروزی پیش از موعد جرم انتخابانی است / آمارهای غیر رسمی مورد تایید نیستند

به گزارش وارک نیوز، احسان یاوری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات لرستان احسان یاوری با اشاره به تمدید ساعت انتخابات تا ساعت ۲۲ گفت: تمام شعب رای‌گیری در سراسر استان تا ساعت اعلامی موظف هستند که آرای مردمی را اخذ کنند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون گزارش نگران‌کننده امنیتی در استان نداشته‌ایم، افزود: در بحث تاسیسات و زیرساخت خوشبختانه برای ارتباط برخط مشکلی وجود نداشته است.

 

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه براساس اعلام وزارت کشور رتبه مشارکت استان تاکنون چهارم عنوان است، افزود: برآورد این است که در همین رده بماند.

 

وی گفت: در شهرستان معمولان ۲۴ شعبه داریم که در ۱۰ شعبه آن درخواست تعرفه اضافه داشتیم و تعرفه‌های مورد نیاز تامین شد و تا این لحظه در تمام نقاط استان متقاضی رای نداریم که بدون دلیل نبود تعرفه امکان رای‌گیری برایش وجود نداشته باشد.

 

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: اعلام پیروزی پیش از موعد بر اساس قانون انتخابات جرم و ممنوع است و گزارش‌های لازم به منظور بررسی به دستگاه‌های قضائی اعلام خواهد شد.

 

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه آمارهای غیر رسمی اعلامی در فضای مجازی را تایید نمی‌کنیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳ تا ۴ ساعت پس از پایان زمان رای‌گیری و شمارش آرا، اعلام نتایج رسمی صورت پذیرد.

 

یاوری گفت: مواردی از خرید و فروش آرا در استان شناسایی شده که بر اساس قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.