آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » خبر مهم » سیاسی
کد خبر : 3653
سه شنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳

باید به خادمی فرصت داد/ لرستان از پایلوت اقتصاد مقاومتی بودن بهره چندانی نبرد

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: پایلوت شدن لرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی فرصت بسیار مناسبی برای توسعه این استان بود، اما متاسفانه اتفاق خاص مشهودی تاکنون در این راستا صورت نگرفته است.

به گزارش وارک نیوز محمدرضا ملکشاهی‌راد شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: اگر مدیریت جز مطالبه مردم است نمایندگان مجلس میتوانند اظهار نظر کنند و این موضوع در اصل ۸۴ قانون اساسی آمده است.

وی ادامه داد: پدیده ای به عنوان دلالان مدیریتی ظهور کرده و امروز هم اگر تخلفاتی می بینیم نتیجه دلالی هایی است که انجام شده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عزل و نصب ها وظیفه سازمان است و هیچ فردی به وسیله نمایندگان عزل و نصب نمی شود و این موضوع بر عهده وزیر است.

ملکشاهی راد اظهار داشت: حاکمیت مدیریت اسلامی باید در جامعه باشد و  مدیریت جز مطالبات مردم از نمایندگان است وقتی امروز شاهد بودجه ضعیف در حوزه اقتصادی هستیم نشاته ضعف مدیریتی است.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید با ظرافت و دقت بر عملکرد مدیران نظارت کنند، در مورد اداره کل از مدیرکل آموزش و پرورش درخواستی نداشته ام.

این مسوول در مورد لایحه خدمات کشوری بیان کرد: دولت لایحه خدمات کشوری را به مجلس تقدیم کرده است و در سال ۹۷ این لایحه مورد بررسی قرار می گیرد تا بر اساس آن خدمات بیشتری به افراد تحت پوشش وارد می کند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اوایلی که استاندار وارد استان شده اند به وی گفته شد که حساسیت وجود دارد در انتصاب مدیران غیربومی و وی تیز بر این موضوع واقف بود.

ملکشاهی راد افزود: مدیران بومی اطلاعات بیشتری به مسایل دارند و مطالبه مردم مدیریت بومی است و این موضوع به استاندار نیز گفته شده است.

وی بیان کرد: فعلا ارتباطمان با اداره کل ارشاد قطع است اما میتوانیم مطالبات خبرنگاران را از طریق وزیر پیگیری کنیم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت بودجه سال ۹۷ کشور، افزود: کل بودجه سال ۹۷ کشور ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۲۹ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان مربوط به نفت و ۶۴ هزار میلیارد تومان مختص به سایر حوزه ها و ۶۸ هزار میلیارد تومان مجموعه درآمدهای دولت از بخش های دیگر است.

ملکشاهی راد افزود: از کل بودجه کشور ۲۷۷ هزار میلیارد تومان هزینه جاری بوده، ۳۱ هزار میلیارد تومان دولت باید قرض های خود را پرداخت کند و تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان مختص به حوزه عمرانی است.

وی گفت: میزان بودجه عمرانی کشور نسیت به سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است این در حالی است که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که باید به دنبال استفاده از ظرفیت مردمی باشیم.

این مسوول اظهار داشت: در سال ۹۷ مجمع نمایندگان استان و استاندار لرستان توجه ویژه ای برای گرفتن تخصیص آب سدهای استان داریم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی افزود: هنوز مردم احساس کاهش بیکاری را ندارند.

وی ادامه داد:در مورد انتصابات مدیران غیر بومی با استاندار صحبت کردم و وی نیز صحبت‌های من را پذیرفت.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در مورد عملکرد بازوند استاندار سابق لرستان نیز بیان کرد:معتقدم بازوند در قامت معاون عمرانی توانایی خوبی داشت اما در قامت استاندار نتوانست در مقابل فشار یک گروه سیاسی ایستادگی کند.

ملکشاهی‌راد در مورد عملکرد استاندار لرستان اظهار داشت:باید به خادمی به‌عنوان استاندار لرستان فرصت داد اما در هر صورت اگر توان مقابله با فشارها را داشته باشد می‌تواند موفق باشد.

وی گفت: پایلوت شدن لرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی فرصت بسیار مناسبی برای توسعه این استان بود، اما متاسفانه اتفاق خاص مشهودی تاکنون در این راستا صورت نگرفته است.