آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 36516
شنبه - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

صادرات ۱۵۴۰ تن شیرخشک دامی از لرستان به خارج از کشور

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۴۰ تن شیر خشک دامی از استان به کشورهای پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان صادر شده است.

صادرات ۱۵۴۰ تن شیرخشک دامی از لرستان به خارج از کشور

به گزارش وارک نیوز، مصطفی زبردست امروز در نشست با معاونان اداره کل که در سالن جلسات برگزار شد، با اشاره به صادرات شیرخشک از استان، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و رعایت الزامات بهداشتی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۴۰ تن شیر خشک دامی از استان به مقصد کشورهای عراق_ سوریه پاکستان_ و افغانستان صادر شده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای فراهم کردن شرایط حضور محصولات تولیدی استان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای کلیه مراکز و صنایع وابسته دام استان ممیزی شده‌اند.

 

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان شیر خشک‌های دامی در صنایع غذایی و لبنی بازار مصرف دارند.

 

وی همچنین در ادامه به پلمب ۲ واحد قصابی فاقد شرایط بهداشتی در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: ۲ واحد قصابی در این شهرستان به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمپ شدند.

 

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان بیان کرد: ۲ واحد قصابی در شهرستان با وجود تذکرات قبلی و داشتن شرایط بهداشتی نامناسب در گشت‌های نظارت بر عرضه مواد خام دامی با اخذ دستور از مقام محترم قضایی پلمب شدند.

 

به گفته زبردست کلیه واحدهای عرضه مواد خام دامی گوشت سفید و قرمز مکلف به رعایت الزامات بهداشتی مدنظر سازمان دامپزشکی کشور هستند.