آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 36273
چهارشنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا در لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: طرح نظارت بر بازار شب یلدا به منظور حمایت از حقوق شهروندان آغاز شده است.

آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا در لرستان

به گزارش وارک نیوز، وحید والیزاده مرادی روز چهارشنبه در جلسه طرح ویژه نظارت بر بازار شب یلدا اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب یلدا و برپایی آیین سنتی و ملی در سطح استان، نظارت بر صحت عملکرد تمامی وسایل وزن و سنجش مورد استفاده در بازار با همکاری بازرسان استاندارد، صنعت، معدن، تجارت و تعزیرات حکومتی اجرا می شود.

 

وی افزود: در این طرح نظارت بر عملکرد وسایل وزن کشی و سنجش در شیرینی‌فروشی‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره‌بار در راستای جلوگیری از هرگونه کم‌فروشی به صورت ویژه انجام می‌گردد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش از مهمترین وظایف سازمان ملی استاندارد است و این اداره کل تمام تلاش خود را جهت صیانت از حقوق شهروندان و مصرف کنندگان به کار گرفته است.

 

به گفته وی آموزش روسای اتحادیه قنادان شهرهای استان در راستای بررسی موضوع خالص‌فروشی انجام شده است و برای شب عید نیز، آزمون دوره‌ای سنجش وسایل توزین سبک با همکاری و حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط تا پایان سال در تمامی شهرها در دستور کار است.