آخرین اخبار » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » فرهنگی
کد خبر : 36128
سه شنبه - ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره داستانک کودکان فلسطینی

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره داستانک کودکان فلسطینی

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره داستانک کودکان فلسطینی

به گزارش وارک نیوز، سید مهدی موسوی در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: کانون نویسندگان و پژوهشگران لرستان با همکاری نشریه ویرادفاع، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز آفرینش‌های فرهنگی بسیج استان لرستان پویش بزرگ داستانک پنج جمله ای ( پیامکی) با محوریت کودکان فلسطینی برگزار کرد.

 

وی افزود: جشنواره‌های ملی داستانک از اول آبان آغاز شده و بنا بود تا پایان ابان ماه ادامه داشته باشد اما به دلیل استقبال خوب از  فراخوان اولین دوره جایزه ادبی کودکان‌فلسطینی، داستانک پنج خطی تا روز هفتم  آذر ۱۴۰۲ و به میزبانی استان لرستان ادامه دارد و اختتامیه جشنواره آذر ۱۴۰۲ برگزار می شود.

 

مسئول کانون نویسندگان و پژوهشگران لرستان بیان کرد: تا کنون ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این پویش ارسال شده و برای هر فرد  محدودیتی در ارسال تعداد آثار  وجود ندارد اما داستانکهای ارسالی به این جشنواره نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک چاپ شده باشند.

 

وی گفت: نوآوری و خلاقیت، کیفیت پایان‌بندی، بومی بودن اثر، کیفیت زبان اثر، فضاسازی مناسب، درون مایه منطبق با اتفاقات اخیر فلسطین و ظلمی که به کودکان فلسطینی شده، میزان مهارت‌های تکنیکی، ازجمله ملاک‌های ارزیابی هر اثر در فراخوان اولین دوره جایزه ادبی کودکان فلسطینی عنوان شده است.

 

موسوی عنوان کرد: از نویسندگان و هنرمندان درخواست می‌شود آثار مکتوب خود را با هشتگ کودکان‌فلسطینی و با ذکر مشخصات کامل خود به دبیرخانه کانون نویسندگان به آی دی ایتا: @Kanonnevis یاایمیل: milmilmir14@gmail.com ارسال نمایید.

 

وی عنوان کرد: به سه اثر برتر لوح تقدیر و جوایزی ارزنده به رسم یادبود اهدا خواهد شد و  تمامی آثار در جراید و نشریات بومی منتشر و در پایان به عنوان یک مجموعه داستانک منتشرخواهد شد.

 

موسوی با اشاره به اینکه این جشنواره در سطح ملی اجرا شده‌است‌،  گفت:داوران بخش «ملی» این رویداد استاد علی صارمیان (آستانه) ، لیلا غلامی، نسترن حاتمی  تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/