آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 36117
یکشنبه - ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

خدمات دندان‌پزشکی به ۶۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی لرستان ارائه می شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ارائه خدمات دندان‌پزشکی به ۶۳ هزار و ۷۷۲ دانش‌آموز ابتدایی این استان خبر داد.

خدمات دندان‌پزشکی به ۶۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی لرستان ارائه می شود

به گزارش وارک نیوز، مریم کوشکی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر دانش‌آموزان ابتدایی در لرستان اجرا شده است.

 

وی گفت: طبق برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی، طی تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش‌وپرورش و بهداشت، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی دانش‌آموزان ابتدایی اجرا شد.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم مهرماه سال جاری اجرا شده است، افزود: این برنامه در بخش‌های خدمات آموزشی، پیشگیری غربالگری، فلوراید تراپی، فیشورسیلانت تراپی، درمان و پژوهش اجرا می‌شود.

 

کوشکی، ادامه داد: وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان‌ها را از ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد و بیش از ۳۰ سال است که این ماده در جهان به‌عنوان یک ماده مؤثر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در این طرح نیروهای آموزش‌دیده حوزه بهداشت از جمله مراقبان سلامت، مراقب سلامت دهان و بهورزان به مدارس تحت پوشش مراجعه نموده، علاوه بر ارائه آموزش، معاینه دهان و دندان و غربالگری، وارنیش فلوراید تراپی را به‌صورت رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی و در دو نوبت در طول سال تحصیلی انجام می‌دهند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: از آغاز طرح، تا پایان آبان‌ماه، در استان لرستان برای ۶۳ هزار و ۷۷۲ نفر دانش‌آموز، طرح رایگان وارنیش فلوراید تراپی انجام‌گرفته است.