آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 36009
شنبه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد- دورود

مدیر امور راهسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن خرم آباد – دورود از پروژه های بسیار مهم در کشور است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد- دورود

به گزارش وارک نیوز، محمدرضا هادوی روز شنبه در بازدید از پروژه راه‌آهن خرم آباد – دورود اظهار کرد: مرحله دوم راه‌اندازی این پروژه مدیون تلاش استاندار و مجموعه استان است و با مجموع اقدامات موثر دولت سیزدهم، توجه به ترانزیت کالا و شبکه ریلی در لرستان بخوبی مورد استقبال قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۷ کارگاه این پروژه فعال است افزود: همکاری و تعامل دستگاه ها در این پروژه ضروری است و تکمیل آن مهم تلقی می شود چراکه در این کارگاه کارهای سختی انجام شده است همچنین تجهیز کارگاه و برطرف کردن موانع حقوقی آن، آغاز به کار یک پروژه مهم محسوب می‌شود.

 

هادوی با بیان اینکه طولانی بودن تونل‌ها از موانع مهم و اقدامات بسیار سخت است عنوان کرد: ۱۷ تونل به طول ۳۳ کیلومتر در این پروژه وجود دارد که کار را بسیار دشوار کرده است و بخش گلوگاه کار، در دستور اول قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه آمادگی لازم را برای افتتاح برخی تونل های مسیر در سال آینده داشته باشند گفت: افتتاح هر تونل یک جشن محسوب می شود چراکه این پروژه بخشی از کریدور بین‌المللی است و یک پروژه فراملی محسوب می‌شود.

 

عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد- دورود ۴۵ درصد پیشرفت دارد

 

وی اضافه کرد: طول پروژه ۱۱۴ کیلومتر با ظرفیت سالانه ۹.۷ میلیون نفر و ظرفیت باری ۶.۴ تن در سال اول خواهد بود که پیش بینی می شود در سال بیستم به ۹.۳ تن برسد.

 

وی افزود: این پروژه‌ هفت ایستگاه دارد و دارای طویل ترین تونل خاورمیانه به طول چهار هزار و ۵۵۸ متر می‌باشد که تاکنون هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه‌ شده است.

 

گفتنی است عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد – دورود با قرارداد اولیه چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به طول ۱۲۱ کیلومتر سال ۹۲ آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۴۰ درصد طی سال های گذشته متوقف ماند، این طرح که جزو مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان می باشد بیش از ۲۰ پل بزرگ و ۳۳ هزار و ۴۷ متر تونل دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن ۳۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است