آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 3594
جمعه - ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

آغاز توزیع نهال درختان میوه در لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز توزیع نهال درختان میوه در این استان خبر داد.

به گزارش وارک نیوز هادی سپهوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه نهال جهت استفاده بهره برداران بر اساس کار کارشناسی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز سنجی استان و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته انجام گرفته است.

وی افزود: بر همین اساس تلاش شده استفاده از انواع نهال میوه که از ارقام زودرس و دیرگل باشند در اولویت کاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان قرار گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بهره برداران و یا متقاضیان احداث باغ بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشند که نهال مورد نیاز خود را از مکان‌هایی تهیه نمایند که این نهال‌ها دارای گواهی بهداشت و یا سلامت از مدیریت حفظ نباتات استانها، شناسه‌دار و دارای لیبل و فاکتور باشند.

سپهوند تصریح کرد: انواع نهالی‌هایی که توسط متقاضیان در تمام شهرستان‌های استان کشت می‌شود و دارای یارانه بوده شامل گردو پیوندی، سیب با پایه رویشی، انواع مرکبات، بادام، گلابی، گیلاس، آلبالو، زردآلو، آلو، انار و انگور هستند.

وی ادامه داد: مبالغ پرداخت یارانه بر اساس دستورالعمل معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برای هر نوع در خت متفاوت بوده و شرط پرداخت آن هم وجود سطح سبز و پس از تأئید مدیریت جهادهای کشاورزی شهرستان‌ها به متقاضیان و یا باغداران قابل پرداخت است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال گذشته حدود ۶۵۰ هزار اصله نهال انواع درختان میوه در استان توزیع شده و در سال جاری با احتساب کاشت درختان میوه در اراضی شیب دار و کم یازده  پیش‌بینی می‌شود که توزیع نهال برای اولین بار در استان لرستان به حدود یک میلیون اصله نهال برسد.

سپهوند عنوان کرد: بهره برداران می‌توانند در سراسر استان به مکان‌هایی که مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای توزیع نهال مشخص کرده‌اند مراجعه و با نظارت کارشناسان مسئول باغبانی شهرستان‌های مربوطه نسبت به تهیه نهال مورد نظر اقدام نمایند.