آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 3544
چهارشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

واگذاری مدیریت باغ‌وحش خرم‌آباد به شهرداری

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان از واگذاری مدیریت باغ‌وحش خرم‌آباد به شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری وارک نیوز رضا آریایی در این راستا بیان کرد: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که گاهی اوقات به این حیوانات خوب رسیدگی شده اما در برخی دیگر از مواقع باید پذیرفت که رسیدگی لازم به آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

 

 

وی عنوان کرد: باید حیوانات از بلاتکلیفی بیرون آمده چرا که هزینه زیادی برای این پروژه صرف شده و انتظار می‌رود از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.

 

 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: موضوع انتقال باغ‌وحش منطقه‌ای دیگر در خرم‌آباد امکان‌پذیر نیست چرا که مکان و اعتبار مورد نیاز برای تحقق این هدف وجود ندارد در نتیجه باید در همان موقعیت جغرافیایی نگه‌داری صورت گیرد.

 

 

آریایی افزود: باید شرایط برای مدیریت باغ‌وحش مهیا شود و می‌توان در این راستا از ظرفیت شهرداری، بخش خصوصی و انجمن‌های

زیست‌محیطی استفاده کرد.

 

آریایی گفت: بام لرستان به‌عنوان یک جاذبه گردشگری بسیار مناسب برای شهر خرم‌آباد بوده و باغ‌وحش نیز می‌تواند بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری را تأمین کند.

 

وی عنوان کرد: تمامی مسائل مربوط به بهداشت و درمان باغ‌وحش باید توسط دامپزشکی صورت گیرد و بر اساس توافقات صورت گرفته در این جلسه مدیریت این مجموعه به شهرداری خرم‌آباد تحویل داده خواهد شد و در سال آینده از محل منابع داخل استان ردیفی را برای باغ‌وحش در نظر می‌گیریم تا کمکی به شهرداری باشد.