آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 35324
جمعه - ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷

جابجایی بیش از ۱۱ هزار زائر اربعین از مبدا لرستان به مرز مهران/ افزایش ۳۲ درصدی تعداد سفرها

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت: از  ۲۷ مرداد تا ۸ شهریور ماه، ۱۱ هزار و ۷۹۶ زائر عتبات عالیات با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرز مهران جابجا شدند.

جابجایی بیش از ۱۱ هزار زائر اربعین از مبدا لرستان به مرز مهران/ افزایش ۳۲ درصدی تعداد سفرها

به گزارش وارک نیوز، مرتضی شیروانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای اجرای دستورالعمل های ابلاغی و تلاش شبانه روزی کارکنان، فعالان و صنوف حمل و نقل عمومی مسافر استان، از  ۲۷ مرداد تا ۸ شهریور ماه، ۱۱ هزار و ۷۹۶ زائر عتبات عالیات با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرز مهران جابجا شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر در قالب ۵۶۷ سفر با اتوبوس و مینی بوس و سواری کرایه جابجا شده اند، افزود: تعداد ۴ هزار و ۹۹۳ نفر از زائران با ۱۵۱ دستگاه اتوبوس، ۶ هزار و ۷۳۴نفر نیز با ۳۹۸ دستگاه مینی بوس و ۶۹ زائر با ۱۸ دستگاه سواری کرایه به مرز مهران منتقل شده اند.

شیروانی بیان کرد: در تعداد سفرهای امسال با ۵۶۷ سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۲۹ ، ۳۲  درصد افزایش و تعداد جابجایی زائرین امسال  با ۱۱ هزار و ۷۹۶ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۹ هزار و ۴۳۷ نفر ، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان لرستان تصریح کرد: در حال حاضر گشت‌های راه و ترابری به صورت شبانه روزی در پایانه های مسافربری و شرکت های حمل و نقل مسافر و همچنین در طول محورهای مواصلاتی استان با همکاری پلیس راه حضور داشته و بر روند تردد، ایمنی محورها و نحوه خدمت رسانی به زائران نظارت دارند.

گفتنی است، طرح اربعین حسینی امسال از ۲۷  مرداد آغاز و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد.