آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 35297
پنجشنبه - ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸

دستگیری شکارچی متخلف منطقه حفاظت شده “سفیدکوه” خرم آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: شکارچی متخلف ۲راس گراز، شبانه توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده ” سفیدکوه” خرم آباد دستگیر شد.

دستگیری شکارچی متخلف منطقه حفاظت شده “سفیدکوه” خرم آباد

به گزارش وارک نیوز،” علی سالاروند” روز پنجشنبه بیان کرد: این شکارچی متخلف ساعت ۲بامداد توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد دستگیر و از وی ۲ لاشه شکار شده‌ گراز به همراه یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ۲ لول و ۹ عدد فشنگ مربوط کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: متخلف پس از دستگیری به پاسگاه محیط بانی “کلدر” منتقل‌، بلافاصله صورت‌ جلسه‌ تخلف تنظیم و پرونده‌ قضائی تشکیل و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در صورت طغیان و افزایش بی رویه گونه گراز و تایید آسیب به باغات و کشاورزان، مجوز میرشکاری از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت تعدیل این گونه صادر می‌ شود اما در صورت هر گونه اقدام به شکار بدون مجوز، این امر بعنوان تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

سالاروند بیان کرد: امسال در راستای برخورد با متخلفان زیست محیطیT ۲۲۴ پرونده به ارزش پنج میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال در استان تشکیل و تاکنون بیش از ۱۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از این مبلغ وصول شده است همچنین ۲۱۲ متخلف زیست محیطی امسال در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف با تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.