اخبار » تازه ترین اخبار » یادداشت
کد خبر : 35
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۴

بوکس لرستان حامی می‌خواهد

مطرح شدن لرستان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی بوکس در کشور به دلیل حضور قهرمانانی است که در دوره‌های مختلف توانسته‌اند عناوین زیادی در رقابت‌های قهرمانی داخلی و خارجی کسب کنند. به بیان دیگر جوانان لرستانی دارای تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای موفقیت در این رشته هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و آموزش […]

مطرح شدن لرستان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی بوکس در کشور به دلیل حضور قهرمانانی است که در دوره‌های مختلف توانسته‌اند عناوین زیادی در رقابت‌های قهرمانی داخلی و خارجی کسب کنند. به بیان دیگر جوانان لرستانی دارای تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای موفقیت در این رشته هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و آموزش ویژه شرایط را برای موفقیت آن‌ها مهیا کرد.

بی‌شک جوانان لرستانی در صورت حمایت و همچنین تأمین زیرساخت‌ها و امکانات می‌توانند در این رشته و حتی رشته‌های ورزشی دیگر لرستان به مثابه یک قهرمان باشند اما از سال‌های گذشته تاکنون به دلایل مختلفی شاهد روند نزولی این رشته ورزشی محبوب در لرستان هستیم. این روند نزولی در حالی مطرح می‌شود که در دوره‌های گذشته مسابقات مختلف، نمایندگان لرستان با کسب عناوین قهرمانی یکی از برترین‌های کشوری بودند اما در آخرین دوره مسابقات قهرمانی کشور حتی یک مدال هم نصیب بوکسورهای لرستان نشد.

مهم‌ترین چالش کنونی بوکس لرستان را باید عدم مدیریت صحیح دانست. افرادی در سال‌های گذشته در رأس هیات بوکس قرار گرفتند و با وجود تلاش زیاد نتوانستند موفق عمل کنند، چرا که بوکس یک رشته کاملاً تخصصی بوده و به مدیران متخصص و باتجربه در این رشته نیاز دارد.

از سوی دیگر در چند سال گذشته اقدام قابل‌توجهی برای پشتوانه سازی در این رشته صورت نگرفته و اکنون در رده بزرگسالان با کمبود بوکسور حرفه‌ای مواجه هستیم. طی این سال‌ها انگیزه لازم به قهرمانان لرستانی از سوی دستگاه‌های مسئول داده نشده و بسیاری از فعالان این رشته با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند.

با وجود این مشکلات چگونه می‌توان انتظار داشت که یک جوان علاقه‌مند به این رشته برای ورود به این حوزه رغبت از خود نشان دهد؟

بی‌شک رسیدن به موفقیت برای بوکسورهای لرستانی در کشور امکان‌پذیر است اما تحقق این هدف در گرو حمایت همه‌جانبه مسئولان و برنامه‌ریزی صحیح است. باید هر چه سریع‌تر شرایط برای سامان‌دهی بوکس لرستان مهیا شود و مسئولان ورزش استان در زمینه مدیریت این رشته تغییرات قابل توجهی را ایجاد کنند. این امر هم مستلزم استفاده از نظرات و ظرفیت قهرمانان گذشته، پیشکسوتان و مربیان لرستانی برای بازگشت به روزهای اوج بوکس استان است.

بوکس به عنوان یکی از ظرفیت‌های ویژه ورزشی لرستان به شمار رفته و همواره مدال‌های زیادی توسط قهرمانان این رشته برای استان کسب شده است. باید شرایط برای شکوفایی دوباره بوکس لرستان مهیا شود تا افراد علاقه‌مند به ورود به این رشته نیز رغبت لازم را داشته باشند و بتوانیم همچون گذشته در رده‌های مختلف شاهد حضور قهرمانان لرستانی در اردوهای تیم‌های ملی و کسب موفقیت‌های مختلف باشیم.

نویسنده: رضا مراد‌خانی/ قهرمان بوکس لرستان