آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 3495
دوشنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

اختصاص هزار هکتار از اراضی ملی لرستان برای کشت گیاهان دارویی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال در راستای طرح اقتصاد مقاومتی هزار هکتار از اراضی منابع ملی و تخریبی سنواتی قبل، با مشارکت مردم به کشت و توسعه گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

به گزارش وارک نیوز شیرزاد نجفی با بیان اینکه این میزان کشت در سطح ۱۱ شهرستان استان، اجراء گردیده، تصریح کرد: این طرح از طریق واگذاری حق انتفاع اراضی ملی به مردم و بر اساس ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع اجراء گردیده وگام موثری در اقتصادی نمودن طرحهای جنگلداری ومرتعداری به شمار می‌رود.

 

وی، هدف از کاشت گیاهان دارویی را حفظ، احیاء و بهره برداری از منابع طبیعی، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش تولید و درآمد مردم منطقه، تبدیل اراضی کم بازده به کشت گیاهان دارویی گونه هایی از جمله، گل محمدی، موسیر، زعفران، آنغوزه، باریجه، گل نرگس، آویشن و … دانست که نسبت به سایر اقلام زراعی (گندم و جو) دارای صرفه اقتصادی بیشتری است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه افزود: گیاهان دارویی یکی از منابع ارزشمند در گستره وسیع منابع طبیعی هستند که با شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح می‌تواند علاوه بر کمک به حفظ رویشگاه‌های طبیعی موجود، نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغالزایی و صادرات غیر نفتی داشته باشد.