آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 3488
یکشنبه - ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

جدال بانکی در کارگروه اقتصادی و تولیدی لرستان

ظهر امروز شاهد برگزاری جلسه پرحاشیه کارگروه اقتصادی و تولیدی لرستان بودیم.

به گزارش وارک نیوز به نقل از فارس ظهر امروز همچون روال متداول شاهد برگزاری جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی لرستان بودیم، جلسه‌ای که البته حاشیه‌های آن پررنگ‌تر از متن بود.

 در این جلسه وضعیت پرداخت تسهیلات مختلف اشتغال و تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت به نحوی که معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان و مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری آمارها و اطلاعات این حوزه را ارائه کردند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در این جلسه به وضعیت پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت و معدن ۲۰۸ پروژه با مبلغ ۲۴۴ میلیارد تومان و در بخش کشاورزی ۳۵۰ طرح با مبلغ ۶۴ میلیارد تومان به بانک‌های استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در مجموع از ۵۵۸ واحد تولیدی که در حوزه رونق با مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۲۵۸ پروژه با مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: در مجموع باید گفت که ۱۸.۵ درصد از کل اعتبارات رونق تولید پرداخت شده است.

ولدی افزود: با پرداخت این تسهیلات ۱۲ درصد افزایش تولید و ۲.۹ درصد ایجاد اشتغال جدید داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در حوزه پرداخت‌های مستقیم ۱۲ بانک تسهیلات پرداخت کرده‌اند که ۵ هزار فقره تسهیلات در اختیار واجدان شرایط قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال فراگیر در استان، افزود: در حوزه اشتغال فراگیر ۴۶۳ میلیارد تومان سهم استان بوده که تاکنون ۱۸۷ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

ولدی عنوان کرد: در این حوزه ۲ هزار و ۸۶۶ طرح به بانک‌ها معرفی و در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

این مسئول بیان کرد: سهم استان در حوزه اشتغال روستایی ۱۲۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون پرداختی در سطح کشور نداشته‌ایم.

به هر حال روند عادی جلسه ادامه یافت تا اینکه مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری انتقادی تند به یکی از بانک‌های استان انجام داد.

انتقادی که با واکنش دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان همراه بود.

 

بیژن مقدم بیرانوند معتقد بود شأن مدیران بانک‌ها در برخی از جلسات رعایت نمی‌شود، این در حالی است که اقتصاد کشور بانک محور بوده و بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی بر دوش بانک‌هاست، به همین دلیل باید منطقی‌تر با مدیران بانکی سطح استان برخورد شود.

وی در واکنش به سخنان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، اعلام کرد: گاهی اوقات برخورد نامناسبی با مدیران بانکی صورت می‌گیرد.

مدیر هماهنگی امور بانک‌های لرستان معتقد است باید کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی تسهیلات پرداختی در بخش‌های مختلف تشکیل شود تا بتوان شرایط را برای توسعه بیش‌ازپیش این استان مهیا کرد.