آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 34625
یکشنبه - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷

کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: از کشاورزان تقاضا داریم از آتش زدن کاه و کلش که به زمین و محیط زیست خسارت وارد می‌کند، خودداری کنند.

کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند

به گزارش وارک نیوز، سید عماد شاهرخی در دیدار با بهره‌برداران وجمعی ازکارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سلسله، با اشاره به بارش‌های مناسب امسال، اظهار کرد: بارش‌های مناسب باعث شد که ما در اراضی دیم در بعضی شهرستان‌ها در یک هکتار حدود ۶ تن برداشت و در اراضی آبی نیز تا یازده تن برداشت داشته‌ایم.

 

وی افزود: کل نیاز استان در سال ۳۰۰ هزار تن گندم است، در حالی که امسال کف برداشت گندم در بدترین شرایط ۳۵۰ هزار تن است، یعنی ۵۰ هزار تن گندم مازاد در استان برداشت می‌شود.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امنیت نظامی و دیپلماسی ما در گرو امنیت غذایی است، گفت: ما بایدعلاوه بر تامین نیاز خودمان، نیاز همسایگان را هم تامین کنیم.

 

شاهرخی به انجام کارهای بزرگ در دولت سیزدهم از جمله احداث گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: حجم کل گلخانه‌های استان تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار بود، در حالی که سال گذشته به تنهایی ۳۵ هکتار گلخانه احداث شد، برنامه ما برای امسال هم احداث ۳۵ تا ۴۰ هکتار است.

 

وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب دار نیز، گفت:سال گذشته ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب دار به کشت باغات اختصاص داده شده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ، بیان کرد: سال ۱۴۰۰، ادوات جهش تولید در دیمزارها ۷۸ دستگاه بود، در حالی که در سال زراعی جدید این رقم به ۲۳۰ دستگاه افزایش پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما به سمت کشاورزی علمی و اقتصادی حرکت می‌کنیم، گفت: از کشاورزان تقاضا داریم از آتش زدن کاه و کلش که به زمین و محیط زیست خسارت وارد می‌کند، خودداری کنند.

 

وی تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش منسوخ شده زیرا با آتش زدن کاه و کلش میکرو ارگانیسم زمین از بین می‌رود، از طرفی این کار جرم است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: کاه و کلش با خاک که مخلوط می‌شود تبدیل به کود شده و خاک را غنی می‌کند.

 

شاهرخی تاکید کرد: کشاورزان موضوع بیمه را جدی بگیرند، و نسبت به بیمه کردن اراضی کشاورزی و باغی خود اقدام کنند.