آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 34529
پنجشنبه - ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

پرداخت تسهیلات حوزه تولید در لرستان 20 تا 30 درصد افزایش می یابد

استاندار لرستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه تولید اختصاص پیدا کرده، بنا داریم امسال حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد به این ظرفیت اضافه کنیم.

پرداخت تسهیلات حوزه تولید در لرستان 20 تا 30 درصد افزایش می یابد

به گزارش وارک نیوز، فرهاد زیویار در همایش گرامیداشت روز ملی اصناف که در اتاق بازرگانی خرم‌‌آباد با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، فرمانده انتظامی لرستان، رییس سازمان صمت، اصناف و اتحادیه‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان در جریان انقلاب اسلامی شهدای زیادی را تقدیم کردند، عنوان کرد: حضور بازاریان در مبارزات انقلاب برای معاش نبود، بلکه به جهت معرفتی بود که به دین ‌و‌ ولایت پیدا کرده بودند.

وی بیان کرد: در واقع همراهی اصناف و بازاریان با انقلاب به دلیل بنیه فرهنگی و اعتقادی بود، بعد از انقلاب هم این بنیه ادامه داشت.

استاندار لرستان ‌گفت: هر کجا که قرار است اقتصاد و اداره امور جامعه شکوفا شود، یکی از جاده‌های آن مسیر کسب و کار است.

زیویار تاکید کرد: اصناف زحمت و مشقت فراوانی را در خط مقدم اقتصاد کشور متقبل شدند و حق زیادی بر گردن جامعه دارند.

به گفته وی اصناف در تولید، اشتغال، امنیت اقتصادی و غذایی در برهه‌های مختلف حضور نقش قابل توجهی دارند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: نقش اصناف و بازاریان در اقتصاد کشور، کارهای خیر و تقویت نهضت انقلاب اسلامی نقشی غیر قابل انکار و بی بدیل است.

زیویار با اشاره به اینکه رابطه بازاریان و اصناف با نظام یک رابطه ریشه دار است، گفت: بعد فرهنگی و اعتقادی اصناف از دیگر ابعاد پررنگ‌تر است، اصناف با وجود مشکلات اما همواره در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور نقش آفرین بوده‌اند.

وی بیان کرد: طبق آمار نقش جامعه صنفی و بازار در تولید ناخالص داخلی ۱۷ و نیم درصد و اشتغال بیست درصد است.

استاندار لرستان نقش اصناف را در حوزه عفاف و حجاب نیز پررنگ عنوان کرد و گفت: اصناف در حوزه‌های اجتماعی هم همواره نقشی تاثیر گذار داشته‌اند، در حوزه حجاب و عفاف هم نقش این قشر قابل توجه است.

زیویار با اشاره به اینکه دولت همواره از حوزه تولید حمایت داشته است، بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه تولید اختصاص پیدا کرده، بنا داریم امسال حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد به این ظرفیت اضافه کنیم.

پایان پیام/