آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 34435
سه شنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

١٠ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی کشور برای بیمه معرفی شده اند

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: با تاکید و دستور وزیر میراث فرهنگی لیست ۱۰ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی کشور از همه استان‌ها برای بیمه اعلام شده است.

١٠ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی کشور برای بیمه معرفی شده اند

به گزارش وارک نیوز، مریم جلالی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ارزش آفرینی صنایع دستی، اظهارکرد: ما باید نگاه ریشه‌ای به صنایع دستی داشته باشیم و محصول جدید خلق کنیم.

 

وی بیان کرد: صنایع دستی ما می‌توانند تمام ساحت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را پوشش دهد.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: باید نمادها و نشانه‌ها را وارد زندگی کنیم و علاوه بر زیبایی، کارکرد صنایع دستی را حفظ کنیم.

 

جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۴۰۰ محصول صنایع دستی در جهان شناسایی و ثبت شده است، گفت: از این تعداد ۲۹۹ رشته در کشور ما وجود دارد، در واقع ما به لحاظ تنوع و تکثر صنایع دستی در جهان حرف برای گفتن داریم.

 

وی اظهار کرد: اما متاسفانه سهم صنایع دستی ما در گردش مالی بسیار اندک است، با وجود بی نظیر بودن صنایع دستی اما نتوانستیم آنها را وارد چرخه اقتصادی جهان کنیم.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گفت: صنایع دستی کشور قابلیت جریان سازی دارد، بنابراین باید زنجیره ارزش صنایع دستی را تکمیل کنیم.

 

جلالی با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیات دولت، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها مکلف به ایجاد بازارچه صنایع دستی در مبادی ورودی شهرها هستند، اظهار کرد: ما به دنبال بازارچه دایمی در شهرهای مختلف هستیم، جایی که مشتری داشته باشد، همچنین ما به دنبال ایجاد شبکه مویرگی صنایع دستی هویت محور هستیم.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه لوکوموتیو صنایع دستی صادرات است، باید موانع صادراتی را رفع و دانش بین‌المللی داشته باشیم.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه شده است، گفت: با تاکید و دستور وزیر میراث لیست ۱۰ هزار از هنرمندان صنایع دستی کشور از همه استان‌ها برای بیمه کامل اعلام شده‌است.

 

جلالی بیان کرد: لیست این ١٠ هزار نفر به سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی معرفی شده است، معاون اول رییس جمهور هم ردیف اعتباری را دستور داده است.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت از هنرمند، توانمندکردن صنعتگر و تشویق بازرگان، جزواولویت‌های و سیاست‌های ما است، گفت: ایجاد کارت هنرمندی برای هنرمندان صنایع دستی و سکوی اختصاصی هم خبر خوبی برای فعالان صنایع دستی