آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 3432
جمعه - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸

اجرای طرح بین المللی جایکا در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای طرح بین المللی “جایکا” در این استان خبر داد.

به گزارش وارک نیوز درراستای حفاظت از جنگل‌های زاگرس؛ طرح آژانس بین‌المللی همکاری ژاپن (جایکا) با محوریت روند ظرفیت سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در حوزه آبخیز کارون در هفت استان ازجمله استان لرستان اجرا می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اعلام این خبر گفت: ژاپنی‌ها در قالب طرح جایکا، مصمم به اجرای طرح‌های حفاظت از جنگل‌های زاگرس هستند که استان لرستان نیز یکی از این استان هاست.

 

شیرزاد نجفی ، با بیان اینکه این طرح با هدف مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در زمینه برنامه ریزی فرابخشی به جای برنامه‌ریزی بخشی تهیه شده است، گفت: مدیریت حفظ و احیای جنگل و معیشت مردم برای افزایش درآمد از مهم‌ترین کارهای اجرای این طرح در استان است .

 

وی، با اشاره به اینکه این طرح در شهرستان دورود ، حوزه درب آستانه در حال اجراست، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های مهم ملی و بین‌المللی مانند جایکا ، زمینه مشارکت مردم در حفظ و حراست از این ظرفیت‌ها و همچنین بهره‌برداری صحیح را فراهم می‌کند.

 

گفتنی است این طرح قرار است، در استان های لرستان، چهارمحال وبختیاری ، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس ،اصفهان و مرکزی اجراء گردد.

 

خبر : پیام عالیخانی چگنی