آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 34271
چهارشنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

طرح جهش تولید در ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان اجرا شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان گفت: تعهد لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارها ۳۵۰ هزار هکتار بوده که هم‌اکنون ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان یعنی معادل ۹۷.۵ درصد برنامه تعهدی ستاد، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

طرح جهش تولید در ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان اجرا شد

به گزارش وارک نیوز، مجید طائف در آئین شکرگذاری آغاز برداشت گندم خرم آباد اظهار کرد: امسال دومین سالی است که طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان اجرایی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه موجب اهمیت اجرای طرح در استان شده، تاثیر اساسی کاهش نزولات جوی بر جامعه کشاورزی بوده، به‌نحوی که کاهش تولید این بخش منجر به مهاجرت روستاییان و فروش دام‌های مولد همراه شده بود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه نگاه و پیگیری ویژه‌ای در خصوص جهش تولید در استان از سوی مجموعه وجود دارد، افزود: نتیجه این پیگیری را می‌توان در بسترسازی مناسب برای رشد تولید در حوزه کشاورزی استان به ویژه جهش تولید در دیمزارها مشاهده کرد.

 

طائف بیان داشت: تعهد لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارها ۳۵۰ هزار هکتار بوده که هم‌اکنون ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان یعنی معادل ۹۷.۵ درصد برنامه تعهدی ستاد، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به صرف هزینه ۲۶ میلبارد تومانی برای خرید ادوات کشاورزی استان، افزود: همچنین ۱۴۳ هزار کیلوگرم و لیتر نهاده دامی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به بیمه ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم استان، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تامین سم و عملیات مربوط به سم‌پاشی هزینه شده است.