آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 3392
جمعه - ۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷

مجتمع پرورش ماهی دوآب الشتر شهریور ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل شیلات لرستان گفت: با واگذاری مجتمع پرورش ماهی دوآب الشتر به سرمایه‌گذار جدید این مجموعه شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  وارک نیوز، کیارش بیرانوند پیش از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید استاندار لرستان از پروژهای در دست احداث شهرستان سلسله بیان کرد: کل مساحت مفید مجتمع پرورش ماهی دوآب الشتر ۶ هکتار بوده و این مجموعه دارای تخصیص آب سه متر مکعبی است.

 

 

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای تعیین تکلیف این مجتمع بزرگ پرورش ماهی صورت گرفته و با توجه به تعهدمان به تعدادی از افراد این منطقه یک پنجم از این مجتمع برای احداث استخرهای پرورش ماهی به آنها واگذار شده و حمایت‌های لارم نیز صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: با ورود سرمایه‌گذار جدید این طرح کاملا تغییر یافته و شاهد احداث استخرهای هشت وجهی و مکانیزه در آن هستیم.

 

بیرانوند اظهار داشت: با برآوردهای صورت گرفته ۴۰۰ استخر با ظرفیت چهار تا پنج تن در سال به صورت مکانیزه در این مجتمع احداث می‌شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مجتمع در صورت بهره‌برداری دو هزار تن ماهی در سال تولید می‌کند، افزود: خوشبختانه با ورود سرمایه‌گذار جدید شاهد افزایش ظرفیت تولید این مجتمع بزرگ پرورش ماهی هستیم به نحوی که با تکمیل آن سالانه دو هزار تن ماهی تولید و روانه بازار می‌شود.

 

وی گفت: با برآورد صورت گرفته امیدواریم این مجموعه تا پایان شهریور سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

 

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: در کنار پرورش ماهی در این مجتمع زنجیره تولید آبزیان در نظر گرفته شده و مطمئنا شاهد نقش ویژه آن در اشتغال‌زایی خواهیم بود.