آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 33777
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵

پروژه غیرهمسطح دانشگاه لرستان۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون دانشگاه لرستان گفت: امیدواریم پروژه غیر هم سطح این دانشگاه که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

پروژه غیرهمسطح دانشگاه لرستان۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش وارک نیوز، سعید محمدزاده شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به کاهش درآمد زایی دانشگاه در چند سال گذشته، اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی خوبی در این حوزه از جمله فعال کردن گلخانه‌ها، نهالستان‌ها، حوزه گیاهان دارویی، درختان مثمر و … در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گسترش باغات و کاشت سه هر و ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه، عنوان کرد: برای اولین بار دو باغ مرکبات و خرمالو در دانشگاه لرستان ایجاد کردیم.

معاون دانشگاه لرستان با اشاره به کشت گندم، جو، صیفی جان در دانشگاه، بیان داشت: مولد سازی مرغ بومی یکی دیگر از پروژه‌های در دستور کار است.

محمدزاده با بیان اینکه این امر از سوی دانشکده کشاورزی دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امکان سنجی برای کشت محصولات باغی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی بیان داشت: تعمیر و خرید تجهیزات آزمایشگاهی، برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

معاون دانشگاه لرستان با اشاره پیشرفت ۷۰ درصدی تقاطع غیر همسطح دانشگاه و اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن، گفت: امیدواریم این پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.

محمدزاده در ادامه با اشاره به سراهای دانشجویی در دانشگاه، بیان داشت: این پروژه‌ها نیز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۰ درصد پروژه احداث زمین فوتبال ساحلی و همچنین پیشرفت ۷۰ درصدی زمین چمن مصنوعی، گفت: توسعه علوم پایه دانشگاه نیز ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدزاده با اشاره پروژه خوابگاه متأهلین با ظرفیت دو هزار واحد، افزود: بنا داریم در سفر وزیر علوم و رئیس جمهور به لرستان دانشکده منابع طبیعی را کلنگ زنی کنیم.