آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 33768
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲

نیمه اول اردیبهشت ماه بارش‌ها در لرستان در محدوده نرمال است

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها خوشبختانه در نیمه اول اردیبهشت ماه بارش‌ها در استان در محدوده نرمال است.

نیمه اول اردیبهشت ماه بارش‌ها در لرستان در محدوده نرمال است

به گزارش وارک نیوز، بهروز مرادپور در جلسه شورای حفاظت منابع آب و الگوی کشت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به مدیریت صحیح استان در بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: پیش‌بینی ما بارش ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بود که شاهد بودیم میانگین بارش در ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه ۶۴ میلی‌متر بود، همچنین پیش بینی بارش نقطه‌ای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر بود که در پاعلم شاهد بارش ۱۷۶ میلی‌متر بودیم.

 

وی با بیان اینکه میانگین بارش ۲۳ و ۲۴ فروردین در همه شهرستان‌ها مثبت بود، افزود: میانگین بارش در خرم‌آباد ۷۵ میلی‌متر بود که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشت ، در بروجرد هم بارش‌ها ۷۴ میلی‌متر بود که با رشد یازده درصدی مواجه بودیم.

 

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش در کوهدشت ۳۹ میلی‌متر بود که افزایش ۱۳۶ درصدی داشت، بارش در الیگودذر نیز ۱۰ میلی متر بود که رشد ۴ درصدی داشت.

 

مرادپور میانگین بارش را در پل‌دختر ۵۶ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: در پل‌دختر بارش‌ها ۱۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، در دورود هم شاهد بارش ۷۲ میلی متری بودیم که نسبت به سال گذشته تغییری نداشت.

 

وی بیان کرد: در الشتر میانگین بارش۸۴ میلی متر بود که نسبت به گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته‌ایم ، میانگین بارش در نورآباد هم ۴۶ میلی متر بود که ۳۹ درصد افزایش داشت.

 

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به میانگین بارش در ازنا گفت: میانگین بارش در ازنا ۲۵ میلیمتر گزارش شد که ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، در رومشکان هم میانگین بارش ۶۰ میلی متر اعلام شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۷۱ درصدی داشته است، میانگین بارش در سراب دوره نیز ۶۸ میلی متر با افزایش ۸۲ درصدی گزارش شد.

 

مرادپور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به نقش بارش‌های اردیبهشت ماه در کشاورزی دیم ، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها خوشبختانه در نیمه اول اردیبهشت ماه بارش‌ها در استان در محدوده نرمال است.

 

به گفته وی تا پنجشنبه هیچ سامانه بارشی در آسمان استان وجود ندارد.