آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 33701
چهارشنبه - ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

هشدارهای جدی در خصوص سیلابی شدن مناطقی از لرستان

معاون عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها در این شرایط باید حضور میدانی داشته‌ باشند، گفت: با توجه با اینکه نقاط بحرانی استان توسط هواشناسی مشخص شده برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی سریعا اقدامات لازم انجام شود.

هشدارهای جدی در خصوص سیلابی شدن مناطقی از لرستان

 

به گزارش وارک نیوز، به نقل از روابط عمومی استانداری، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در فرمانداری خرم‌آباد با حضور فرماندار در حال برگزاری است.

 

بر اساس گزارشی که در این جلسه عنوان شد؛ فعالیت سامانه بارشی از امروز ۲۳ فروردین شروع و تا روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین در چندین استان با شدت زیاد ادامه دارد.

 

هواشناسی کشور نوع مخاطره را رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید اعلام کرده است.

 

شرایط آب و هوابی قرمز برای استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان پیش بینی شده است.

 

بر پایه این گزارش، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های کرگانه، چم‌انجیر، افرینه، کشکان، کشور، زز و سزار در استان و همچنین آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و تورهای گردشگری، احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق بخصوص از جمله مخاطرات این سامانه در مناطق جنوب و غرب لرستان و همچنین مناطق جنوب نورآباد است.

 

در همین راستا معاون عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها در این شرایط باید حضور میدانی داشته‌ باشند، گفت: با توجه با اینکه نقاط بحرانی استان توسط هواشناسی مشخص شده برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی سریعا اقدامات لازم انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات دستگاه‌ها در اختیار مدیریت بحران قرار دهند تا سریعا در مناطق پرخطر استقرار یابند.

 

پایان پیام/