آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 33626
جمعه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

ورود جهادی قرارگاه امام رضا (ع) برای کمک به حوزه محیط زیست لرستان

توافق اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) برای حل مسائل و مشکلات حوزه محیط زیست استان لرستان صورت پذیرفت

ورود جهادی قرارگاه امام رضا (ع) برای کمک به حوزه محیط زیست لرستان

به گزارش وارک نیوز، طی جلسه‌ای در تاریخ ١۴٠٢/٠١/٠۶ با حضور سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و اسماعیلی نماینده قرارگاه جهادی امام رضا (ع) به منظور بررسی مشکلات و معضلات حوزه محیط زیست استان لرستان در محل دفتر مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تشکر از مجموعه قرارگاه امام رضا (ع) جهت حضور جهادی برای رفع مشکلات محیط زیست استان لرستان گفت: ورود گروه‌های جهادی که برخواسته از دل مردم هستند به نوعی مردمی سازی محیط‌زیست محسوب می‌شود و این امر را موجب خرسندی و مباهات دانست.

سالاروند در ادامه اظهار داشت؛ علیرغم اینکه محیط زیست در سلامت و امنیت غذایی و بسیاری از شئون زندگی بشر نقش آفرین است اما متاسفانه سال‌های سال این مهم مغفول مانده است و وقوع بحران گرد و غبار، آلودگی هوای کلان شهرها و … ناشی از همین امر است.

سالاروند با تاکید به نقش و اهمیت قرارگاه های سازندگی و جهادی در محرومیت زدایی و توسعه کشور گفت: با پای کار آمدن قرارگاه امام رضا (ع) با پیشینه و روحیات بسیجی و جهادی امیدار هستیم شاهد کمتر شدن مشکلات و معضلات محیط زیست در حوزه های مختلف باشیم.

در ادامه اسماعیلی نماینده قرارگاه جهادی امام رضا (ع) ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در جهت تشکیل این جلسه گفت: گروه‌هاي جهادی علاوه بر مأموریت‌ها و اهداف تعیین شده هر کجا که نیاز به کمک باشد همواره یاریگر مردم خواهند بود و در خصوص برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته این گروه جهادی توضیحاتی ارائه نمودند و ابراز امیدواری کردند که ان‌شاالله بتوانیم در جهت حفظ محیط زیست گام موثری برداریم.

اسماعیلی با اشاره به مسئله محور بودن اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام بر عزم جدی این قرارگاه برای حل مسائل و مشکلات حوزه محیط زیست در استان لرستان بعنوان یکی از استان‌های پایلوت و هدف اقدامات جهادی، قول مساعد داد.

عقد تفاهم نامه و ورود جدی قرارگاه به موضوعات پسماند و حفاظت و حراست از زیستگاه‌های تحت مدیریت محیط زیست استان از محورهای اولیه مورد توافق طرفین بود.