آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 33624
جمعه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در لرستان

هواشناسی لرستان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد فعالیت سامانه بارشی که از روز پنجشنبه در استان آغاز شده است تا شنبه هفته آینده (فردا) فعال خواهد بود.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در لرستان

به گزارش وارک نیوز، بهروز مرادپور اظهار کرد: از اواخر روز گذشته جو استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار گرفت که تا صبح روز شنبه بر روی منطقه فعال است.

وی گفت: علاوه بر ابرناکی، کاهش دما و وزش باد شدید در همه نقاط استان با شدت و ضعف سبب رگبار باران و رعد و برق می‌شود.

وی افزود: با توجه به بالا بودن ضریب ناپایداری در نواحی مستعد و گرمسیر، رگبار تگرگ انتظار می‌رود همچنین به دلیل همراهی هوای سرد با این سامانه بارشی برای نواحی سردسیر و به خصوص ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق کوهستانی شمال و شرق استان، رگبار برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: زمان کوتاه شرایط بارشی در بعدازظهر جمعه تا جمعه شب همچنین ماهیت متغیر رگبارهای بهاری که در لحظه‌ای کوتاه ریزش‌های قابل توجهی دارند، منجر به بروز مخاطراتی در سطح برخی نقاط استان خواهد شد.

مرادپور گفت: پیرو هشدارهای صادره، در این مدت با مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و نیز کولاک برف در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، سقوط اشیا و برخی سازه‌های سبک شهری و روستایی و خسارت به صنعت کشاورزی مواجه خواهیم بود بنابراین توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بیان داشت: سامانه بارشی صبح شنبه از روی آسمان استان خارج می‌شود و در این روز پوشش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، پدیده‌های غالب جو منطقه است.

وی افزود: بامداد روزهای شنبه و یکشنبه شاهد نفوذ هوای سرد به منطقه خواهیم بود که افت قابل توجه دماهای شبانه را به دنبال خواهد داشت به طوری که دمای شبانه در مناطقی از استان به زیر صفر خواهد رسید همچنین به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.