آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 3339
شنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

برای تغییرات کیفی در رفتار و کردار دانش‌آموزان باید تلاش کرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در جشنواره موفقیت ۴ آموزش و پرورش نا حیه یک شهرستان خرم آبادگفت:امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحقق آرمان‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است , و باید تلاش شود تا ضمن ارتقاء شاخص های کمی ،شاهد تغییرات کیفی در رفتار و کردار دانش آموزان باشیم 

به گزارش وارک نیوز خدانظر دریکوند در این جشنواره که عصر امروز در سالن  همایش  بانک صادرات شهرستان خرم‌آباد برگزار شد ؛ افزود :  هر سیستمی که در آن انسان‌های کارا و اثر بخش احساس کنند که دیده نمی شوند و انسان های کم کارو ناتوان احساس امنیت کنند  ،  سیستمی  فاسد است  و باید برای احیا و بازسازی آن برنامه ریزی کرد .

 

وی  برگزاری جشنواره موفقیت ۴ آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد  را ابزاری کارا و اثر بخش برای دیده شدن موفقیت‌ها، و روحیه تلاشگری برشمردو ادامه داد : در این جشنواره هاست که می‌توان  به خوبی دریافت که جامعه فرهنگی صاحب علم ،دانش ، خلاقیت و نوآوری است.

 

دریکوند در ادامه تاکید کرد : امروز جامعه ما نیازمند اخلاق گرایی ،دوستی، برادری، نوع‌دوستی، دوری از تهمت و تجسس در زندگی خصوصی افراد است و باید به روح انسانی خود برگردیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه ریشه و منشاء این حرکات  غیر اخلاقی و انتشار اخبار غیر واقعی ، تهمت و تخریب را فراموش کردن خداوند، بی تقوایی و نداشتن اخلاق عنوان کردو  افزود: آموزش و پرورش با همه توانش تلاش خواهد کرد که موجب تغییر در رفتارها شود و به هیچ به حواشی و جنجال های حساب شده افراد مغرض  اهمیت نخواهد داد .

 

دریکوند  در ادامه تصریح کرد : باید تلاش کنیم به جایگاه واقعی خود دست یافته و شاهد موفقیت‌های بیش از پیش فرهنگیان و دانش‌آموزان لرستانی باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود بر این نکته تاکید کرد : وقتی انسان تلاش ، جدیت ، پشتکار ، خلاقیت و موفقیت همکاران و دانش آموزان را می بیند بی اختیار به وجد می آید و احساس شادی و غرور می کند .  دریکوند مجموعه آموزش و پرورش را موفق و اثر بخش برشمردو تاکید کرد : وقتی انسان در جمع فرهنگیان و دانش آموزان موفق و پیشرو قرار می گیرد بی اختیار احساس غرور  و موفقیت می کند و به حرکت و بالندگی دستگاه تعلیم و تربیت امیدوار تر می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ بیمه در بین فرهنگیان شد و افزود : گاهی مواقع اتفاقات بسیار تلخی برای همکاران فرهنگی و دانش آموزان رخ می دهد که با آینده نگری و پوشش بیمه ای مناسب می شود از عوارض منفی آنها کاست و برای روزهای سخت برنامه ریزی کرد . دریکوند به انعقاد بیمه آتش سوزی منازل فرهنگیان و بیمه مسئولیت مدنی مدیران اشاره کرد و ادامه داد : این بیمه ها با مبالغ بسیار محدود و در اقسازط بلند مدت برای حمایت از فرهنگیان و دانش آموزان منعقد شده و ضرورت دارد فرهنگیان با دید جامع کمک کنند تا از تحمیل خسارت های زیانبار به دانش آموزان و فرهنگیان جلوگیری شود.

 

گفتنی است که در این جشنواره با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از خانواده شهید  فرهنگی شهید اسکندر نیازی ، تعدادی از خیرین ، چهره های موفق فرهنگی و دانش آموز تجلیل شد./ روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان