آخرین اخبار » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » فرهنگی
کد خبر : 33349
سه شنبه - ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

شاعر الیگودرزی دعوت حق را لبیک گفت

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعلام کرد: استاد “حفیظ الله عبدالهی” از اساتید شعر و ادب الیگودرز در سن ۸۵ سالگی به دلیل کهولت سن به دیار باقی شتافت.

شاعر الیگودرزی دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش وارک نیوز، حاج حفیظ الله عبدالهی سال ۱۳۱۶ در شهرستان الیگودرز دیده به جهان گشود، ۱۳۳۹ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در سال ۱۳۷۴ بازنشسته شد، ۲ کتاب «قافله سالار» و «جلوه‌های نور»، مجموعه اشعار این شاعر پیشکسوت هستند که در سال های گذشته به چاپ رسیده‌اند.

این استاد فقید، سال ۱۳۶۱ (سال تشکیل انجمن ادبی) به عضویت انجمن ادبی درآمده و نخستین دبیر انجمن ادبی الیگودرز بوده است، وی در اغلب قالب های شعر کلاسیک، به خلق اثر پرداخته و پایبند شعر کهن بوده است اما در مجموعه اشعار او چند اثر نیمایی نیز دیده می شود.

عبدالهی از اولین دانش آموختگان شهرستان در رشته زبان و ادبیات فارسی است که سال ۱۳۵۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی این رشته از دانشگاه اصفهان شد، وی علاوه بر شعر و شاعری از پیشکسوتان ورزش کشتی بود و در دوره ای مسوولیت اداره تربیت بدنی شهرستان الیگودرز را بر عهده داشت.

در راستای قدرشناسی از زحمات پیشکسوتان هنر الیگودرز،آیین نکوداشت مقام هنری استاد عبدالهی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و انجمن ادبی فردوسی در سال ۱۳۸۸، همزمان با کنگره منطقه ای شعر عاشورا «حنجره های سرخ» برگزار شد.

این فرهیخته فقید در شهرستان الیگودرز تشییع و خاکسپاری شد.