آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 33270
شنبه - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴

سامانه بارشی جدید وارد لرستان می شود

اداره کل هواشناسی لرستان اعلام کرد: سامانه بارشی جدیدی از یکشنبه وارد می‌شود و همه نقاط استان را با شدت و ضعف در بر می گیرد.

سامانه بارشی جدید وارد لرستان می شود

به گزارش وارک نیو، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی لرستان، بر این اساس ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ در مناطق سردسیر بویژه نواحی از شهرهای شمالی و شرقی، بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی، کولاک برف، کاهش دمای هوا و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

 

مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و افت فشار گاز از مخاطرات این سامانه عنوان شده است.

 

بنابر پیش بینی هواشناسی لرستان، این سامانه بارشی همه نقاط استان را با شدت و ضعف تحت تاثیر قرار خواهد اما روزهای دوشنبه و سه شنبه بیشینه تمرکز فعالیت آن برای نقاط نیمه شرقی استان و زمان پایان فعالیت آن چهارشنبه خواهد بود.

 

هواشناسی لرستان بر لزوم اجتناب از سفرهای غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، عدم فعالیت کوه‌نوردی، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرده است.

 

گفتنی است هوای لرستان در روز ۲۲ بهمن نیز طی ساعات صبح تا اواسط روز شنبه صاف بتدریج همراه با افزایش پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.