آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 33254
جمعه - ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

ساخت فاز دوم صنایع گهر دورود آغاز شد

کلنگ احداث فاز دوم صنایع گهر دورود با سرمایه‌گذاری ٢ هزار میلیارد تومانی و با هدف تولید روزانه ۵۰۰ تن کارتن به زمین زده شد.

ساخت فاز دوم صنایع گهر دورود آغاز شد

به گزارش وارک نیوز، سیروس ابراهیمی در دهمین روز از دهه فجر و در آیین کلنگ زنی فاز دوم شرکت صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان، با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه و طرح افتتاح و کلنگ زنی شده است، عنوان کرد: امروز هم‌ کلنگ فاز دوم صنایع غذایی گهر لرستان در قالب کارتن سازی بر زمین زده شد.

وی افزود: صنایع غذایی گهر در مساحتی معادل ۱۳۵ هکتار ایجاد شده که ۳۵ هکتار آن محصور و ۶ هکتار آن سوله است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: این مجموعه که سال ۸۷ راه اندازی شده به دلیل مشکلاتی که گروه امیر منصور آریا ایجاد کرده بود، تحت تملک بانک ملی قرار گرفت.

ابراهیمی بیان کرد: بانک‌ملی هم نتوانست اقدام خاصی برای برون رفت مشکلات مجموعه انجام دهد، تا اینکه امسال با سرمایه‌گذاری هلدینگ گلرنگ صنایع غذایی گهر از شرایط قبلی خارج شد.

وی افزود: پس از یک سال مذاکره و جلسه کلنگ زنی ایجاد خط تولید کارتن با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ تن کارتن در روز و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اشتغال‌زایی این مجموعه را در فاز اول ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: طبق توافقی که با مدیرعامل مجموعه داشتیم قرار است یک شهرک صنعتی خصوصی در صنایع غذایی گهر ایجاد شود.

ابراهیمی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: صنایع غذایی گهر در یکی از بهترین نقاط استان جانمایی شده است، انتظار‌می‌رود سرمایه‌گذار بهترین استفاده را از این مجموعه در راستای تولید و اشتغال داشته باشد.