آخرین اخبار » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » فرهنگی
کد خبر : 33063
پنجشنبه - ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰

موظف به جهاد تبیین هستیم

علیرضا معاف در آیین اختتامیه جشنواره ملی تبیین «موشن‌گرافی قرآنی» در خرم‌آباد گفت: جهاد تبیین را با استفاده از ابزارهای هنری، به توده مردم ارایه کنیم تا روشنگری درستی صورت گیرد.

موظف به جهاد تبیین هستیم

به گزارش وارک نیوز، علی‌رضا معاف چهارشنبه (5 بهمن) در آیین اختتامیه جشنواره ملی تبیین «موشن‌گرافی قرآنی»  در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد گفت: رهبر معظم انقلاب اولویت اقدامات را جهاد تبیین عنوان کردند که باید در این راستا تلاش کنیم و اقدام عملی انجام دهیم.

وی با اشاره به وجود جهاد سیاسی، جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد فرهنگی یا جهاد کبیر (جهاد تبیین) که به معنای روشنگری و اقناع و با آرامش گفتگو کردن است افزود: موظف به جهاد تبیین هستیم.

معاف یکی از ابزارهای مهم در جهاد تبیین را  هنر قرآنی و دینی برشمرد و افزود: این هنر، هنری است که برای مردم است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره آیه «…مختالا فخورا» گفت: خیال‌پرداز فخور نمی‌تواند جهاد تبیین کند، هنرمند، هنرور، هنرساز و هنرپرداز دینی و قرآنی که متواضع و مردمی است می‌تواند برای مردم با ابزار هنر جهاد تبیین کند و این نکته کلیدی است که ابزارهای مختلف و روش‌های مختلف را برای جهاد تبیین باید به کار بگیریم.

معاف با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ملی تبیین به دنبال این هستیم که وظیفه تبیین را با استفاده از ابزارهای متعدد هنری به توده مردم انجام دهیم افزود: کارهای تولیدی برای همه مردم است و باید جذاب باشد و جهاد تبیین چنین ماموریتی دارد.

وی گفت: در حال حاضر جشنواره ملی تبیین  در 30 استان در حال برگزاری است  و استان لرستان سومین استانی است که بعد از کرمان و خراسان رضوی به خروجی رسیده است.