آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 3304
یکشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

پیش‌بینی ایجاد ۹۸۰ هزار شغل در بودجه ۹۷ کشور/  وجود ۷۱ هزار پروژه نیمه کاره در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ایجاد ۹۸۰ هزار فرصت شغلی از محورهای اساسی لایحه بودجه ۹۷  است.

به گزارش وارک نیوز علی هادی چگنی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر مطلق، و همچنین افزایش بهبود حوزه سلامت ازجمله محورهای مهم لایحه بودجه سال ۹۷ بوده است.

وی با اشاره به اصلاحات ساختاری لایحه بودجه ۹۷ بیان داشت: توجه ویژه به عدالت اجتماعی، توجه ویژه به حوزه تولید و اشتغال، توجه ویژه به موضوع صادرات غیرنفتی از دیگر محورهای مهم لایحه بودجه سال ۹۷ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان میزان بودجه پروژه‌های عمرانی که در لایحه بودجه ۹۷ پیش‌بینی‌شده است را ۱۲۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اصلاح فرآیند تصویب، اصلاح فرآیند اجرا،   استقرار بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای نیز از دیگر محورهای مهم و اساسی لایحه بودجه ۹۷ بوده است.

چگنی حرکت به سمت تمرکززدایی را یکی دیگر از محورهای مهم لایحه بودجه ۹۷ برشمرد و تصریح کرد: ایجاد ۹۸۰ هزار فرصت شغلی از دیگر محورهای لایحه بودجه ۹۷ بوده که بیشترین سهم اشتغال کشور در لایحه بودجه به بخش صنعت اختصاص پیداکرده است.

وی با بیان اینکه ۸ میلیون نفر در دهستان‌های با ضریب ۶ تا ۹ در کشور ساکن هستند، یادآور شد: تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور حدود یک میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه ۴٫۸ میلیون بازنشسته دارای حقوق زیر یک میلیون در کشور وجود دارد،اظهار داشت:سایر نیازمندانی که در هیچ یک از پایگاه‌های نیازمند دریافت یارانه نیستند به ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر می‌رسد.

چگنی تصریح کرد:در حال حاضر ۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور یارانه می‌گیرند که وضعیت پیشنهادی این است به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برسد که این کاهش تعداد یارانه بگیران می‌تواند موجب تزریق ۱۸۸ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به اقشار نیازمند و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:کاهش فقر مطلق از طریق تحت پوشش قرار دادن تمام افراد با درآمد کمتر از میزان مستمری نهادهای حمایتی، برنامه دیگر دولت است که در آینده انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر با اجرای این طرح مورد حمایت قرار گیرند.

وی  با اشاره به تقسیم‌بندی پروژه‌های عمرانی تملک دارایی و سرمایه‌ای دولت در لایحه بودجه ۹۷ تصریح کرد: درمجموع ۷۱ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که از این تعداد شش هزار مورد پروژه ملی و ۶۵ هزار مورد نیز پروژه‌های استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به‌ پیش بینی اقتضائات واگذاری پروژه‌ها و مشارکت با بخش خصوصی در این رابطه بیان داشت: تخصیص اعتبارات پروژه‌های مشارکتی و عمومی و کاهش فقر مطلق از دیگر اولویت‌های بودجه سال ۹۷ به شمار می‌آید.

چگنی با اشاره به پیگیری‌های مدیریت ارشد لرستان و همچنین سایر دستگاه‌های این حوزه برای گرفتن سهم لرستان از بودجه سال ۹۷ تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌ها صورت گرفته وضعیت بودجه لرستان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش پیداکرده است.