آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 32997
دوشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

فرسودگی بیش از ۶۰ درصد تراکتورهای لرستان

مسوول امور فناوری و مکانیزاسیون جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تراکتورها عمری بیشتر از ۱۳ سال داشته و فرسوده محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای جایگزینی این دستگاه‌ها از سوی وزارتخانه وجود ندارد.

فرسودگی بیش از ۶۰ درصد تراکتورهای لرستان

به گزارش وارک نیوز، مجتبی صفایی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به پلاک‌گذاری ۱۷ هزار دستگاه تراکتور در لرستان، اظهار کرد: به نظر می‌رسد حدود ۵ هزار دستگاه فاقد پلاک در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تراکتورهای فاقد پلاک اغلب یا وجود خارجی ندارند و یا اینکه در بخش‌های غیر از کشاورزی مشغول فعالیت هستند از این رو رغبتی برای پلاک‌گذاری و دریافت سوخت ندارند.

مسوول امور فناوری و مکانیزاسیون جهادکشاورزی لرستان با اشاره به عدم تخصیص سوخت برای تراکتورهای فاقد پلاک، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ سهمیه سوخت تراکتورهای فاقد پلاک قطع شده است.

صفایی نژاد بیان داشت: این آمادگی وجود دارد که به محض مراجعه صاحبان تراکتورهای فاقد پلاک، پلاک‌گذاری انجام و سهمیه سوخت لحاظ شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تراکتورها عمری بیشتر از ۱۳ سال داشته و فرسوده محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای جایگزینی این دستگاه‌ها از سوی وزارتخانه وجود ندارد.