آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 32918
جمعه - ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

۹۳ درصد از سطح گندم آبی لرستان تحت پوشش کشت قراردادی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۳ درصد از سطح گندم آبی لرستان تحت پوشش کشت قراردادی است.

۹۳ درصد از سطح گندم آبی لرستان تحت پوشش کشت قراردادی است

به گزارش وارک نیوز، سید عماد شاهرخی روز جمعه در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از باغات پلدختر اظهار کرد: در الگوی کشت بیش از ۵۰ سال است که اقدامات بر روی زمین مانده و اکنون با تلاش وزیر محترم جهاد کشاورزی برنامه حمایتی از الگوی کشت آغاز شده که بخشی از آن قراردادی می‌باشد.

وی گفت: اکنون با حدود ۱۰ هزار قرارداد ۹۳ درصد از سطح گندم آبی لرستان تحت پوشش کشت قراردادی می‌باشد که امیدواریم سال آینده تمامی محصولات زیر این نوع کشت برود.

وی گفت: سطح زیر کشت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار دانه‌های روغنی در سال گذشته اکنون به ۹ هزار هکتار رسیده همچنین در بحث کاملینا با پنج هزار هکتار سطح زیر کشت رتبه نخست کشور را دارا هستیم.

وی افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان ۱۱۹ درصد افزایش یافت و پیش بینی می‌شود امسال ۳۲۰ هزار تن گندم به سیلوها تحویل داده شود.

وی با اشاره به پرداخت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه در ۲ ماه اخیر به دامداران گفت: یکهزارو ۲۰۰ تن مرغ نژاد آرین خرید تضمینی شد که در این راستا ۳۰ میلیارد تومان یارانه دولتی تعلق گرفت و همچنین سه هزار تن مرغ منجمد خریداری و ذخیره شده که از این میزان ۹۰۰ تن توزیع شده است.

شاهرخی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۷۸ هکتار گلخانه در استان احداث شده اما در یک سال اخیر و در دولت سیزدهم تنها ۳۵ هکتار گلخانه احداث و تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره اینکه ۱۵۱ میلیارد تومان یارانه‌ به کود کشاورزان اختصاص یافت گفت: سال گذشته ۲۶۰ هکتار توسعه باغات صورت گرفت و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.