آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار
کد خبر : 32828
سه شنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

احیای قطار گردشگری لرستان در روزهای آینده

مدیرکل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی لرستان از احیای قطار گردشگری استان خبر و ادامه داد: اگرچه پیش از این قطار حرکت خود را در مسیر راه‌آهن استان شروع کرده بود، اما اکنون زمان‌بندی حرکت در حال تنظیم است.

احیای قطار گردشگری لرستان در روزهای آینده

 

به گزارش وارک نیوز، عطا حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد،‌ با اشاره به آخرین وضعیت قطار گردشگری لرستان، اظهار کرد: تنها اثری که در استان ثبت جهانی شده، مسیر محور راه‌آهن است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر استان است که ثبت جهانی شده و تمام دنیا از این مسیر شناخت کافی را دارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی لرستان از احیای قطار گردشگری طی روزهای آینده خبر و ادامه داد: اگرچه پیش از این قطار حرکت خود را در مسیر راه‌آهن استان شروع کرده بود، اما اکنون زمان‌بندی حرکت در حال تنظیم است.

 

حسن‌پور طی هفته‌های آینده جلساتی با مدیرکل راه‌آهن در خصوص نحوه حرکت و فعالیت قطار گردشگری از تهران به لرستان و همچنین از خوزستان به لرستان برگزار خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به عبور قطار گردشگری از مسیری با جاذبه‌های ژئوتوریسمی، گفت: این قطار از یک مسیر زیبا و دارای جاذبه‌های بسیاری همچون آبشارهای آبگرمه و بیشه، رودخانه سزار و مناظر کوهستانی و دره‌هایی با چشم‌انداز زیبا عبور می‌کند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص برخی معارض‌های محلی در مسیر ریلی قطار گردشگری گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با مدیرکل اداره کار برگزار کردیم و مشکلات چند تن از روستاییان در خصوص دریافت تسهیلات مطرح و مقرر شد در این زمینه هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود.