آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 3278
دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن به فرهنگیان پرداخت می‌شود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان از اعطای تسهیلات ۵۰۰میلیون ریالی مسکن و تسهیلات مرابحه ۱۵۰میلیون ریالی به فرهنگیان خبر داد .

به گزارش وارک نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، خیراله خیرایی با اعلام این خبر افزود: این تسهیلات در راستای انعقاد تفاهم‌نامه  همکاری فی مابین وزارت آموزش و پرورش با بانک ملی پرداخت می‌شود و بر اساس آن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تا سقف ۴۰۰میلیون ریال و در شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر و مراکز استانها تا سقف ۵۰۰میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

 

وی  ادامه داد: اعطای وام احداث یا خرید مسکن، با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله خواهد بود و در صورت دریافت وام احداث مسکن، بازپرداخت اقساط از ۱۰ سال به ۱۲ سال افزایش می‌یابد.

 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال بین مناطق و شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد و فرهنگیان از هفته آینده می توانند برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.

 

 وی در ادامه تاکید کرد: تسهیلات مسکن با اولویت بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، فرهنگیان فاقد مسکن بالای ۲۰سال سابقه، فرهنگیان فاقد مسکن بین ۱۰ تا ۲۰سال سابقه و فرهنگیان فاقد مسکن زیر ۱۰ سال سابقه توزیع خواهد شد.

 

خیرایی در پایان تاکید کرد: تسهیلات مرابحه فرهنگیان هم از ۵۰میلیون ریال  شروع و سقف آن تا ۱۵۰میلیون ریال خواهد بود.