آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم » یادداشت
کد خبر : 32757
چهارشنبه - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

خرم‌آباد، شهری بدون خط‌کشی ترافیکی

خرم‌آباد، شهری بدون خط‌کشی ترافیکی

خرم‌آباد، شهری بدون خط‌کشی ترافیکی

به گزارش وارک نیوز، شهر خرم‌آباد به دلیل بافت قدیمی و تاریخی خود و محصور بودن در میان دره‌ی خرم‌آباد از خیابان‌های کم‌عرض برخوردار است.

 

در این بین، شهرداری خرم‌آباد در سالهای گذشته تنها برای پرداخت حقوق کارکنان در تلاش بوده و در راستای توسعه خدمات شهری و بهسازی مبلمان شهری متناسب با جمعیت شهرنشین، اقدام گسترده‌ای نداشته است.

توسعه و تعریض خیابان‌های حافظ و اسدآبادی از جمله طرح‌هایی است که حدود ۲۰ سال پیش از سوی دولت برنامه‌ریزی شده اما در لابلای بی‌برنامگی شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم‌آباد روی زمین مانده است.

بخش مهمی از خیابان حافظ که طرح تعریض در آن اجرا شده، به پارکینگ شهرداری مرکزی تبدیل شد و عملاً مردم از برکات این مهم بی‌بهره مانده‌اند.

خیابان‌های موجود نیز بدون خط‌کشی ترافیکی به محلی برای عبور بی‌‌هدف خودروها در خیابان‌های کم‌عرض تبدیل شده است.

خط‌کشی اصولی می‌تواند از بسیاری تصادفات و ترافیک خیابان‌ها جلوگیری کند اما شاید شورای ترافیک استان و شهرداری مرکز استان به این مهم بی‌توجه بوده است.

شهرداری خرم‌آباد در سالهای گذشته به بهانه گرانی رنگ‌ترافیکی، بارندگی، گرم بودن سطح خیابان، سرد بودن سطح زمین، حفاری دستگاههای خدمات‌رسان و دهها دلیل مختلف از این مهم چشم‌پوشی کرده است.

شاید عزم جدی برای این مهم به عنوان یک مطالبه عمومی و پیش‌پا افتاده، اما مهم در شهردار خرم‌آباد و اعضای سیاسی شورای شهر وجود ندارد.

 

✍ وحید آریافر /روزنامه نگار