آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم » گفت و گو
کد خبر : 32721
دوشنبه - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶

حمایت‌های دولت از رونق تولید جواب داد؛ افزایش اشتغال نساجی بروجرد از ٩۶٨ نفر به ٢٣٠٠ نفر

مدیرعامل کارخانه نساجی بروجرد گفت: از مهرماه سال گذشته تا کنون اشتغال در بخش‌‌های مختلف تولید و فروش نساجی بروجرد از ۹۶۸ نفر به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

حمایت‌های دولت از رونق تولید جواب داد؛ افزایش اشتغال نساجی بروجرد از ٩۶٨ نفر به ٢٣٠٠ نفر

به گزارش وارک نیوز، نساجی بروجرد یکی از کارخانه‌های قدیمی و اسم و رسم دار استان لرستان است که در سالیان گذشته به واسطه کیفیت بالای محصولاتش در حوزه نساجی کشور و آسیا برای خود اسم و رسمی ویژه داشته است.

 

این کارخانه در برهه‌ای با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه در ماه‌های اخیر با اقدامات انجام شده شاهد بازگشت رونق تولید به این مجموعه صنعتی هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

در همین راستا گفت‌وگویی با مدیرعامل نساجی بروجرد انجام دادیم.

 

امید اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کارخانه نساجی بروجرد از آذرماه ۱۴۰۰ تا آذر ماه امسال با توجه به رویکرد هیات مدیره در جنبه‌های مختلف اقدام به اصلاح و بهبود وضعیت موجود کرده است، عنوان کرد: در حوزه تولید نخ یا همان ریسندگی از اواخر سال گذشته تاکنون ۷۵ درصد ماشین آلات به چرخه تولید اضافه شده و ظرف دو ماه آینده نیز صد در صد ماشین آلات وارد چرخه تولید می‌شوند.

 

وی افزود: تغییر و تحول در حوزه ریسندگی نیز منجر به اشتغال حدود ۹۰ نفر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل کارخانه نساجی بروجرد بیان کرد: در حوزه چاپ و رنگرزی و تکمیل نیز آذر ماه سال گذشته بهره‌برداری از چاپ عرض سه متر را داشتیم که جزو آرزوهای نساجی طی چهل سال اخیر بود.

 

اعلایی با اشاره به اینکه در همان سالن چاپ و رنگرزی چاپ دیجیتال نیز حدود چهار سال پیش خریداری شد، اما به دلیل تحریم شرکت فروشنده حاضر به راه‌اندازی نشد، گفت: ما توانستیم حدود یک ماه گذشته این خط را هم به بهره‌برداری برسانیم، اتفاقی که علاوه بر افزایش ظرفیت منجر به تولید محصولی شیک با قیمت مناسب شده است.

 

وی بیان کرد: پروژه دوزندگی هم که جزو‌ شاهکارها بود از بهمن ماه سال گذشته فاز اول آن با تولید کالای خواب و آشپزخانه شروع شد، ظرف ۴۵ روز آینده نیز بخش پوشاک راه‌اندازی می‌شود.

 

به گفته مدیرعامل کارخانه نساجی بروجرد ظرف یک سال گذشته تاکنون ۷۰۰ نفر دیگر در خط تولید ریسندگی و بافندگی به صورت سه مشغول کار شدند.

 

اعلایی افزود: علاوه بر افزایش تولید توسعه فروشگاه‌ها را هم داشتیم، در گذشته تنها ۴ فروشگاه محصولات نساجی را عرضه می‌کردند اما اکنون به ۵۰ فروشگاه در ۲۲ استان افزایش پیدا کرده است.

 

وی عنوان کرد: با توسعه فروشگاه‌ها میزان اشتغال در این بخش نیز به ۱۲۰ نفر رسیده است، در حالی که در گذشته ۵۰ نفر مشغول بودند.

 

مدیرعامل کارخانه نساجی بروجرد گفت: از مهرماه سال گذشته تا کنون اشتغال در مجموع بخش‌های مختلف از ۹۶۸ نفر به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

 

اعلایی در خصوص صادرات محصولات نساجی نیز توضیح داد: صادرات غیر مستقیم به اقلیم کردستان را توسط یکی از تجار داریم، اما با توجه به توسعه فروشگاه‌ها محصولات بازار خوب است و در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

 

وی در ادامه اما به همکاری ادارات برق، گاز و تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: ظرف یکسال گذشته این ادارات شرایط را درک کرده و همکاری لازم را داشتند، امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد.

 

مدیرعامل نساجی بروجرد گفت: میزان سرمایه‌گذاری ارزی کارخانه ظرف یکسال گذشته یک و نیم میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی حدود ۸۰ میلیارد تومان بود که از منابع کارخانه تامین شد.

 

اعلایی افزود: حدود ۱۴۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات را از بانک سپه و ملی دریافت کردیم.

 

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت و مجلس سیاست‌هایی برای کاهش هزینه‌های آب، برق و گاز برای واحدهایی که اشتغال قابل قبولی دارند اعمال شود.

 

مدیرعامل نساجی بروجرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش تیم دانش بنیان برای تصفیه پساب کارخانه اشاره کرد و گفت: پساب موجود در صنایع نساجی با افزودن ماده شیمیایی تصفیه می‌شود.

 

وی افزود: پساب موجود صنایع نساجی بروجرد به آب مورد استفاده برای کشاورزی تبدیل می‌شود.

 

اعلایی بیان کرد: در واقع با این اقدام شاهد ذخیره آب و کاهش مصرف انرژی هستیم.

 

مدیرعامل نساجی بروجرد گفت: یکی دیگر از مزیت‌های این کار آبیاری فضای سبز ۱۹ هکتاری مجموعه با توجه به بحران کم آبی است.