آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 32585
چهارشنبه - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی جدید از روز جمعه هفته جاری آسمان استان را در بر می گیرد و تا پایان وقت شنبه فعال است.

ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان

به گزارش وارک نیوز، بهروز مرادپور اظهار کرد: بارش باران و گاهی رعد و برق در شهرهای شمالی و شرقی، در نقاط سردسیر، رگبار برف و در گردنه ها و جاده های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید لحظه ای برای آسمان استان قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید از روز جمعه هفته جاری آغاز و تا پایان شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت گفت: این سامانه تمام نقاط استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مرادپور افزود: آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آسیب به سازه های موقت در اثر وزش باد و مه آلودگی گذرگاه ها به همراه کاهش میدان دید قابل انتظار است.

وی بیان کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برفگیر و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

مرادپور اظهار کرد: از شنبه شب تا ظهر یکشنبه هفته آینده نیز وقوع رگبارهایی بصورت باران و برف در نقاطی از استان پیش بینی می شود.