آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 3229
دوشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

 ممنوعیت تردد ناوگان بالای ۵۰ سال از سال آینده/استفاده از اسنپ در مسیرهای برون شهری منطقی نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شده است که از سال ۹۷ جلوی تردد ناوگان بالای ۵۰ سال گرفته شود.

به گزارش وارک نیوز، داوود کشاورزیان ظهر امروز در آئین معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه دوره مدیریتی مدیرکل سابق استان کوتاه بود، اظهار کرد: معمولا مدیران برای مدت چهارساله منصوب می‌شوند اما گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که خارج از اختیار بوده و لذا بایستی برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب اصلح گزینه‌ای است که مورد تائید همگی قرار گیرد و لذا عباس شرفی که سابقه معاونت راهداری در استان هرمزگان را داشت، به عنوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان انتخاب شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سابقه طولانی عباس شرفی در بخش راهداری، بیان داشت: با توجه به موقعیت و وضعیت راه در لرستان و همچنین اهمیت راهداری در این استان ترجیح داده شد از مدیری که سابقه طولانی در حوزه راهداری دارد برای این استان استفاده شود.

کشاورزیان تصریح کرد: محور بابازید در لرستان محور پرترددی است و در چند سال اخیر به دلیل ترانزیت نفتی از کردستان به سمت بندر امام تردد در این منطقه افزایش یافته و مسیری برای عبور تانکرهای سوخت رسان شده و بنابراین در دستور کار وزارت راه برای اخذ مجوزهای لازم جهت احداث ایجاد باند دوم در این محور قرار دارد.

وی نگهداری راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای را ۲ وظیفه مهم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواند و افزود: همه راه‌های استان لرستان از جمله راه‌های روستایی و بزرگراه‌ها به وسیله اداره کل راهداری باید نگهداری شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: برای نگهداری راه‌های شریانی از منابع ملی و راه‌های غیر شریانی از منابع استانی، تامین منابع صورت می‌گیرد.

کشاورزیان از کاهش بودجه عمرانی در سه سال اخیر خبر داد و گفت: در سه سال گذشته به دلیل افزایش بودجه جاری دولت، تنگنای اعتبارات عمرانی مشکلات جدی را در بخش نگهداری راه‌ها ایجاد کرده، لذا پیشنهاداتی برای تامین اعتبارات پایدار داده شد اما موفق نشدیم که موافقت دولت را در این زمینه جلب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امر نگهداری راه‌ها، امری جاری و مستمر بوده و نبایستی تحت تاثیر تخصیص اعتبار و کمبود منابع مالی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای نگهداری مطلوب راه‌های لرستان سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان از منابع ملی و استانی ۴۰ درصد این میزان یعنی ۷۰ میلیارد تومان تامین اعتبار می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت با اتخاذ تدبیر و رویکرد جدیدی، اعتبارات موردنیاز برای نگهداری راه‌ها را فراهم سازد.

کشاورزیان ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای را مهمترین اولویت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد جابجایی مسافر و کالا از طریق جاده انجام می‌شود و حال اینکه سهم بخش ریلی حدود پنج درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: احیای به موقع خط‌کشی‌ها، ترمیم تابلوها، اصلاح تقاطع و دوربرگردان‌ها و در صورت نیاز ساخت تقاطع غیر هم‌سطح برای کنترل ترافیک از دیگر اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی از اجرای پروژه‌های جدید به همراه پلیس‌راه در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها خبر داد و بیان داشت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به نصب دوربین‌های ثبت سرعت به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها اشاره کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: به دلیل تنگناهای مالی که وجود دارد از مدیران ارشد استان لرستان درخواست می‌شود که از اعتبارات استانی برای بحث نگهداری جاری و زمستانی و سایر موارد مورد نیاز از جمله سوخت، روغن، شن و ماسه استفاده شود.

کشاورزیان با ابراز اینکه در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، حمل‌ونقل مسافر و کالا انجام می‌گیرد، تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از ایران در مراسم اربعین حسینی شرکت داشتند و بیش از ۹۰ درصد تردد این زائرین از طریق جاده‌ها صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: خوشبختانه امسال خدمات‌دهی به نحو بهتری نسبت به سال گذشته انجام شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارتقاء بهره‌وری را مهمترین اولویت بخش حمل‌ونقل عنوان و خاطرنشان کرد: برای اینکه هزینه‌های حمل‌ونقل به حداقل برسد لازم است بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسط تردد کامیون در کشور ۷۰ هزار کیلومتر است و حال اینکه این میزان در کشورهای توسعه یافته بیش از۱۵۰ هزار کیلومتر است و لذا سیاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارتقای بهره‌وری است.

کشاورزیان با بیان اینکه بخش حمل‌ونقل جور بیکاری کشور را نیز می‌کشد، عنوان داشت: بهره‌وری کنونی در بخش حمل‌ونقل پائین بوده و بنابراین ناچار هستیم برای ارتقای محیط‌زیست و کاهش سوخت، نوسازی ناوگان را در بخش مسافر و کالا انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ناچار هستیم برای اینکه سرمایه‌گذاری برای ناوگان توجیه پیدا کند محدودیت‌هایی را برای ناوگان فرسوده اعمال کنیم و به همین‌منظور مقرر شده است که از سال ۹۷ جلوی تردد ناوگان بالای ۵۰ سال گرفته شود.

وی بر احداث مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای تاکید کرد و بیان داشت: یکی از نیازهای کاربران جاده‌ای، مجتمع‌های خدماتی رفاهی است که انتظار می‌رود نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.