آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 32120
جمعه - ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

۱۶۰ طرح نیمه تمام در حوزه صنعت لرستان وجود دارد

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: طی هفت ماه اخیر سرمایه‌گذاری ایمیدرو را به صورت ۱۰۰ درصد در استان داشتیم، ضمن اینکه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نیمه نخست ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۶۰ طرح نیمه تمام در حوزه صنعت لرستان وجود دارد

به گزارش وارک نیوز، بهمن جعفری امشب در شورای اداری سلسله که با حضور وزیر صمت در حال برگزاری است، اظهار کرد: لرستان دارای ۱۲۸۸ واحد صنعتی است که از این تعداد ۱۰۹۰ واحد فعال هستند و از این تعداد واحد فعال ۷۳۴ بالای ۵۰ درصد ظرفیت و ۳۵۶ واحد نیز زیر ظرفیت فعال هستند،‌ ضمن اینکه ۱۹۸ واحد استان راکد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ طرح نیمه تمام در استان با بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه وجود داشته که در صورت بهره‌برداری و تکمیل، برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه عمده صنایع لرستان معدنی هستند، افزود: ۱۸ شهرک صنعتی با مساحت ۱۶۰۰ هکتار در استان داریم که این معادل یکی از شهرک‌های صنعتی استان‌های دیگر است، ضمن اینکه در این شهرک‌ها ۴۱۹ واحد صنعتی استقرار دارند.

جعفری بیان داشت: طی هفت ماه اخیر سرمایه‌گذاری ایمیدرو را به صورت ۱۰۰ درصد در استان داشتیم، ضمن اینکه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نیمه نخست ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸ کل مبلغ تخصیصی جذب شد، گفت: اما با توجه به اینکه لرستان با احتساب ۳۰۰ واحد نیازمند اعتبار، افزایش اعتبارات از محل تبصره ۱۸ را خواستاریم.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: از محل رونق تولید بانک‌های عامل استان در راستای تامین نقدینگی و تامین تسهیلات همکاری لازم را با فعالان اقتصادی ندارند، از این‌رو انتظار می‌رود بانک مرکزی نسبت به این موضوع توجه بیشتری نماید.

جعفری بیان داشت: با توجه به اینکه معدن دارای ظرفیت خوبی در لرستان هست، اما بهره‌ای از فعالیت‌های معدنی را نداریم.