آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » چندرسانه ای » خبر مهم
کد خبر : 31665
پنجشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

شیرز بهشت زیبای لرستان+ عکس و فیلم

دره باستانی “شیرز” در 45 کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره واقع شده است. دارای طبیعتی زیبا و چشمه های جاری با آب فراوان، صخره های تند و تیز و میوه های وحشی فراوان است. پس از عبور از دالان های پر پریچ و خم تنگه به آبشار خواهید رسید.

شیرز بهشت زیبای لرستان+ عکس و فیلم

وارک نیوز-جواد باقری زاده: تنگه شیرز یا دره شیرز در شهرستان کوهدشت لرستان واقع شده و پس از پیمودن 55 کیلومتر از کوهدشت می توان به این طبیعت خاص و منحصر به فرد رسید.

 این دره با پنج کیلومتر طول از روستای گدارگه تا کنار رود سیمره کشیده شده و در منطقه‌ای به نام اولاد قباد در بخش زردلان شهرستان کوهدشت قرار دارد.

این دره با صخره‌ها و دیواره‌هایی با ارتفاع 150 تا 200 متر محصور شده است.

 

به دلیل وجود این دره ها و صخره ها گرندکانیون ایران شناخته می شود و در مسیر این دره می توان زیبای منحصر به فرد، آب، درخت، رودخانه، صخره و.. را به صورت یکجا و به عنوان یک پکیج مشاهده کرد.

 تنگه حدود ۵ کیلومتر طول دارد و دیواره های صخره ایی که از میانشان عبور خواهید کرد بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر ارتفاع دارند. در جای جای این مسیر این دیواره ها به هم رسیده اند و مانع از رسیدن نور خورشید به شما می شوند.

غار: در انتهای تنگه شیرز غاری به طول ۱۵۰ متر وجود دارد و رودخانه ای با آبی بسیار سرد در میان آن جاری است.

مناره سنگی: با سپری شدن میلیون ها سال و شرایط جوی مختلف مانند وزش باد و باران و همچنین وقوع زلزله شدید در منطقه یک ستون در میان تنگه شیرز شکل گرفته است که دیدنش هر فردی را شگفت زده می کند.  ارتفاع مناره سنگی از کف صخره تا بالای آن ۸۰ متر است و قطری بیش از ۱۰ متر دارد. نام آن را مناره سنگی گذاشته اند. دیدن آن می تواند یکی از جاذبه های تنگه باشد.

در ادامه کلیپی زیبا و همچنین تصاویری خاص از دره شیرز را مشاهده می کنید: