آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » گزارش
کد خبر : 31528
چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

همیشه پای کار مثل مراکز نیکوکاری لرستان

گسترش مراکز نیکوکاری در لرستان زمینه را برای تروجی فرهنگ احسان و مردمی کردن امر نیکوکاری مهیا کرده به نحوی که بر اساس آمار حدود 257 مرکز نیکوکاری در این استان در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

همیشه پای کار مثل مراکز نیکوکاری لرستان

به گزارش وارک نیوز، امروزه در کشورمان نقش انجمن های مردم نهاد و مراکز مردمی در کارهای خیر به شدت افزایش یافته و این مراکز توانسته اند بدور از هر گونه هیاهویی بخش قابل توجهی از مردم و افراد نیازمند را تحت پوشش خود قرار دهند.

 

این مراکز نیکوکاری که زیر نظر دستگاه هایی همچون کمیته امداد مشغول به فعالیت های خیرخوانه خود هستند با هدف جذب حمایت های مردمی در حوزه های مختلف همواره پای کار بوده و توانسته اند گام های بسیار مناسبی برای فقر زدایی و حمایت از جامعه بر دارند

اساس فعالیت مرکاز نیکوکاری بر حمایت از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه است البته فعالیت های آنها بسیار گسترده بوده و به حوزه های مختلفی همچون تامین کالاهای اساسی، مایحتاج مورد نیاز مستمندان، توانمندسازی جامعه هدف، تامین جهیزیه، آموزش و ایجاد اشتغال بر می گردد.

در استان لرستان نیز چند سالی است که شاهد توسعه و افزایش مراکز نیکوکاری هستیم که بدون هیچ چشم داشتی در حال فعالیت بوده و قدم در کارهای خیر نهاده اند.

 

بر اساس آمارها ۲۵۷ مرکز نیکوکاری در لرستان در حال فعالیت هستند که مطمئنا می توان تعداد این مراکز را افزایش داده و به سمت و سوی کیفی سازی فعالیت های آنها گام برداشت.

نقش ویژه اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ نیکوکاری

در همین راستا سعید سرشار مدیرعامل مرکز خیریه شهید آوینی اظهار داشت: اصحاب رسانه همیشه و در همه عرصه‌ها به ویژه موضوعات اجتماعی حضور فعال داشته و پیش قدم  بودند.

وی افزود: همواره اصحاب رسانه کنار خیران بودند ما نیز تصمیم گرفتیم با راه اندازی این مرکز گامی در جهت کمک به نیازمندان برداریم.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری شهید آوینی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که  دغدغه همه عزیزان است  شناسایی ظرفیت‌های موجود در این حوزه بوده،  گفت: با کمک اصحاب رسانه در راستای ترویج فرهنگ کمک به هم‌نوع و جذب مشارکت خیران فعال خواهیم بود و  این مرکز در تلاش است خیران و رسانه‌ها را پای کار بیاورد و از طرفی بدنبال ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و همچنین کمک به شناسایی و تقویت ظرفیت‌ها برای توانمند سازی این قشر از جامعه است.

در  لرستان ۹۹ هزار خانوار  تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

در همین زمینه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری شهید آوینی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه یک حرکت اجتماعی برگرفته از مسوولیت اجتماعی است، عنوان کرد: در  لرستان ۹۹ هزار خانوار  تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند یعنی جمعیتی ۲۱۶ هزار نفر که رقم بالایی است.

جلال شیخ‌پور با بیان اینکه ما در کمیته امداد بنا و برنامه را بر پایه توانمند سازی افراد تحت پوشش قرار داده‌ایم، افزود: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم را ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت:  در سال جاری همچنین ۱۲۰۰ واحد مسکونی را برای مددجویان احداث کرده‌ایم.

تخصصی کردن خدمات و استفاده از ظرفیت خیرین از پیامدهای قابل توجه مراکز خیریه و نیکوکاری است

 

شیخ پور بیان کرد: شناسایی  ۲۶۰ نخبه که ۱۱ نفر آنها دارای اختراع ثبت هستند از دیگر اقدامات کمیته امداد در سال جاری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت فعالیت  مراکز خیریه و نیکوکاری گفت: تخصصی کردن خدمات و استفاده از ظرفیت خیرین از پیامدهای قابل توجه مراکز خیریه و نیکوکاری است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بر فرهنگ سازی در راستای افزایش مسوولیت پذیری جامعه تاکید کرد و گفت: نقش صدا و سیما و اصحاب رسانه در افزایش مسوولیت پذیری اجتماعی بسیار قابل توجه است.

شیخ پور افزود: اصحاب رسانه امدادگران پیشتاز هستند و می‌توانند نقش مهمی در افزایش فرهنگ احسان و نیکوکاری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان لرستان گفت: ۲۵۷ مرکز نیکوکاری در این استان فعالیت می کنند که امسال ۱۳۹ میلیاردتومان برای صرف امور خیریه جمع آوری کردند.

گزارش از علی عبداله زاده