آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » گزارش
کد خبر : 31495
یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

گام اساسی افزایش جمعیت؛ ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

حل معضل ناباروری به عنوان یکی از اساسی ترین راه ها برای افزایش جمعیت به شمار رود که خوشبختانه اکنون بخش عمده ای از هزینه های درمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

گام اساسی افزایش جمعیت؛ ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

به گزارش وارک نیوز-جواد باقری– یکی از مهمترین موانع افزایش جمعیت و فرزند آوری را باید ناباروری زوج های جوان دانست.

متاسفانه آمارها نشان می دهد بخش قابل توجهی از زوج های جوان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند به نحوی که از هر چند زوج یک زوج با این معضل مواجه بوده و با وجود تلاش های بسیار زیاد هنوز نتوانسته آمد طعم شیرین فرزند را بچشند.

خوشبختانه در سالهای گذشته و با پیشرفت علم پزشکی بخش قابل توجهی از مشکل ناباروری زوجین با درمان قابل حل هستند.

از سوی دیگر شاهد پیشرفت چشم گیر کشورمان بهداشت و درمان هستیم و زوج های جوان می توانند با هزینه بسیار کم اقدام به درمان مشکل ناباروری خود کنند.

از سوی دیگر دولت برای حمایت از زوج های نابارور بخش عمده ای از هزینه های درمان را تحت پوشش بیمه قرار داده تا مشکل مالی آمها برطرف شود.

ضرورت تامین هزینه های ناباروری توسط مراکز درمان دولتی

در همین راستا یکی از شهروندان خرم آبادی که خود با مشکل ناباروری روبروست در گفت و گو با وارک نیوز بیان می کند: هزینه های درمان ناباروری بسیار بالاست و اگر بیمه ها حمایت نکنند قشر ضعیف و متوسط جامعه توان پرداخت آنها را ندارند.

وی ادامه می دهد: مشکلی که اکنون وجود دارد این است بیمه های عادی آنچنان که باید و شاید هزینه های درمان ناباروری را تامین نمی کنند و باید حتما بیمه تکمیلی داشته باشیم.

این شهروند خرم آبادی می گوید: از سوی دیگر مراکز دولتی از داشتن متخصصان درمان ناباروری آنچنان برخوردار نیستند که این معضل نیز باید حل شود.

 

وجود حدود ۶ هزار نازایی اولیه و ثانویه در لرستان

در همین راستا مدیرکل بیمه سلامت بیان می کند: حدود سه هزار و 428 نفر با نازایی اولیه و 2 هزار 561 نفر با نازایی ثانویه در سطح استان وجود دارد.

پوشش ۹۰ درصدی هزینه های ناباروری توسط بیمه سلامت

وی ادامه داد: تمامی زوج های نابارور تا پایان سن 49 سالگی از دریافت خدمات درمان ناباروری در همه بخش‌ها اعم از ویزیت، دارو ،تجهیزات، آزمایش ها، تصویربرداری و خدمات تخصصی تا سه دوره با پوشش 90 درصدی سازمان بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

فتحی بیرانوند همچنین گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد بیشترین زوجین به دلیل عدم تمکن مالی، نتوانسته اند از خدمات درمان ناباروری استفاده کنند که در این زمینه چند مورد از خدمات ناباروری از جمله آی یو اف،آی یو آی و میکرواینجکشن تحت پوشش قرار گرفته و در این زمینه با جهاد دانشگاهی استان و بیمارستان شفا خرم آباد جهت ارائه خدمات ناباروری قراردادی منعقد شده است.

 

وی تاکید کرد: بیمه شدگان روستایی و صندوق همگانی که به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند نیازی نیست از طریق نظام ارجاع برای استفاده از خدمات ناباروری مراجعه کنند.

به هر حال با توجه به گفته مسوولان امیدواریم معضل ناباروری زوج های لرستانی حل و فصل شود چرا که می تواند نقش مهمی در افزایش جمعیت در استان داشته باشد.

از سوی دیگر انتظار می رود سطح خدمات مراکز دولتی در حوزه ناباروری افزایش یافته تا زوج های نابارور مجبور نباشند به سایر استانها نروند.