آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » یادداشت
کد خبر : 31473
دوشنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

ازدواج آسان راه رسیدن جوانان به خوشبختی 

در شرایط اقتصادی کنونی اجرای طرح ازدواج آسان می تواند کمک شایانی به سروسامان گرفتن جوانان کند امری که باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه های ذی ربط و خانواده ها قرار گیرد. 

ازدواج آسان راه رسیدن جوانان به خوشبختی 

به گزارش وارک نیوز،

صبا نصرالهی کارشناس ارشد حقوق

 

 

امروزه یکی از مهمترین مسایل پیشروی زوج های جوان بالا بودن هزینه های ازدواج است به نحوی که با افزایش هزینه ها باید پذیرفت اغلب زوجین برای گرفتن مراسم عقد و عروسی با چالش های مالی زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

 

 

همین عامل به عنوان یک رکن اساسی در تاخیر ازدواج جوانان به شمار می رود و اغلب جوانان ما در اغلب مواقع توان مالی بالا برای تامین هزینه های ازدواج را نداشته و در نتیجه تصمیم خود برای ازدواج کردن را به تاخیر می اندازد.

 

 

به هر حال بر اساس رسم و سنت رسول اکرم بایستی شرایط را برای ازدواج آسان جوانان در روزگار دشوار اقتصادی کنونی مهیا کنیم تا روند کنونی عدم رغبت جوانان به ازدواج بهبود یابد.

 

معیارهای ازدواج آسان متعدد هستند اما از مهمترین آنها باید به کاهش هزینه های سرسام آور ازدواج، گرفتن مهریه معقول، خرید زیورآلات به اندازه نیاز، عدم سختگیری خانواده ها به تازه دامادها برای داشتن مسکن و ماشین، گرفتن مراسم عروسی به صورت کم هزینه و… اشاره کرد.

 

در این ازدواج ها زوجین بدون این که به خود فشار زیادی بیاورند سعی میکنند با هزینه‌های بسیار پایین و توانایی که دارند اقدام به برگزاری مراسم ازدواج خودشان بکنند.

 

موسسات خیریه و مردم نهاد برای ازدواج آسان پای کار بیایند 

 

البته در راستای شکل گیری ازدواج آسان نقش موسسات مردم نهاد و خیریه بسیار مهم و تاثیر گذار بوده و می توانند با تامین جهیزیه و گرفتن مراسم عروسی بسیاری از چالش های زوج های جوان کن برخوردار را برطرف کنند.

 

 

طرح ازدواج آسان چند سالی است که مد نظر وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی این حوزه قرار گرفته و بر اساس آن موسساتی با بخش های مختلف برای برگزاری مراسمات عروسی با هزینه بسیار کم توافق کرده تا زوج های جوان به صورت کاملاً آبرومندانه راهی خانه بخت شوند.

 

دوری از تجملات در طرح ازدواج آسان یک پایه اساسی به حساب میآید. در این نهادها افراد میکوشند که با صرفه جویی در هزینه ها راه ازدواج را برای زوجین آسان تر نماید.

 

 

به هر حال طرح ازدواج آسان می تواند کمک زیادی به ازدواج زوج های جوان کرده و در استان لرستان انتظار می رود هر چه سریعتر این امر اجرایی شود.

عدم اجرای مناسب طرح ازدواج آسان در لرستان

چرا که آنگونه که قرائن پیداست تاکنون آنگونه که باید و شاید این طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

 

امید می رود مسوولان به حد به دنبال اجرای طرح ازدواج آسان در لرستان باشند تا گامی اساسی برای حمایت از زوج های جوان برای کاهش چشمگیر هزینه های ازدواج برداشته شود.