آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » گزارش
کد خبر : 31442
پنجشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

وارک نیوز بررسی کرد؛ حمایت ویژه دولت برای اتصال شرکت های دانش بنیان به صنایع 

مشکل بازاریابی به عنوان چالشی اساسی برای شرکت های دانش بنیان به شمار می رود که بر اساس گفته مسوولان حمایت های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وارک نیوز بررسی کرد؛ حمایت ویژه دولت برای اتصال شرکت های دانش بنیان به صنایع 

به گزارش وارک نیوز،  در گزارشات قبلی موضوع بازاریابی و بازسازی به عنوان یکی از چالش های شرکت های دانش بنیان توسط فعالان این حوزه مطرح شد.

 

این افراد معتقد بودند مسوولان باید از این شرکت های نوپا حمایت کرده تا بتوانند خود را در بازار کنونی جا بیاندازند.

در همین راستا جلسه نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با پارک علم و فناوری لرستان، اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

 

 

حمایت همه جانبه دولت از شرکت های دانش بنیان

 

 

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در این جلسه به بیان دیدگاه خود پس از شنیدن سخنان فعالان این حوزه پرداخت.

 

روح الله ذوالفقاری در بخشی از سخنان خود بیان کرد: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به همراه قانون جهش تولید دانش بنیان فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار صنایع و تولیدات دانش بنیان قرار داده است.

 

 

وی ادامه داد: تزریق نقدینگی مورد نیاز جهت انجام قراردادهای بنگاه های اقتصادی با شرکت های دانش بنیان، لیزینگ خرید محصولات دانش بنیان و اعتبارات مالیاتی را ازجمله مزایای قانونی همکاری با شرکتهای دانش بنیان است.

 

 

صندوق نوآوری و شکوفایی کشور منابع مورد نیاز همکاری شرکت های دانش بنیان و صنایع را تامین می کند 

 

 

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در ادامه با اشاره به اینکه اگر بنگاه های اقتصادی و صنایع لرستان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد کاری منعقد کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور منابع مالی مورد نیاز انجام پروژه را تأمین می‌کند، افزود: با این اقدام صنایع از تزریق نقدینگی قبل از تحویل کار بی نیاز می شوند.

 

ذوالفقاری ادامه داد: در صورتی که صنایع استان از محصولات شرکت های دانش بنیان خریداری کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی خرید این محصولات را به صورت اقساط تا سقف ۳۶ ماه با نرخ ترجیحی حدود ۱۰ درصد برای صنایع لیزینگ می کند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به ماده ۱۱ قانون جهش تولید، معادل هزینه هایی که صنایع در حوزه تحقیق و توسعه انجام دهند و یا در نهادهای مربوط به حوزه علم و فناوری از جمله صندوق پژوهش و فناوری لرستان سرمایه گذاری کنند، افزود: این هزینه ها به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی منظور می گردد.

 

 

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان نیز در همین راستا بیان کرد: با استفاده از ظرفیت هایی که در قوانین بالادستی دیده شده است، همکاری نمایندگان صندوق نوآوری و فناوری کشور و پای کار آمدن فعالان اقتصادی استان؛ تغییرات مثبتی را در توسعه فناوری در واحد‌های تولیدی و صنایع لرستان داشته باشیم.

 

به هر حال به نظر می رسد اعتبارات و حمایت های خوبی برای همکاری و تامین بازار شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

 

انتظار فعالان این حوزه تحقق این سخنان در عمل است که امیدواریم انجام شود.

 

گزارش از حامد نصیری