آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 31279
یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

پروژه راه‌آهن لرستان جزو طرح‌های اولویت‌دار کشور است

استاندار لرستان، راه‌آهن استان را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار دولت خواند و گفت: تصمیم‌گیران اصلی نظام به آن توجه ویژه دارند، با این وجود محل‌های تامین اعتبار آن باید از روش‌های مطمئنی تامین شود.

پروژه راه‌آهن لرستان جزو طرح‌های اولویت‌دار کشور است

به گزارش وارک نیوز فرهاد زیویار استاندار لرستان در مراسم بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- اندیمشک، گفت: این پروژه از سال 92 شروع به آغاز به کار کرده، اما به دلایل اعتباری و قراردادی از اواخر سال 97 متوقف شده است.

 

وی ادامه داد: راه‌آهن لرستان یک ابرپروژه بوده و اعتبار آن قابل مقایسه با دیگر پروژه‌ها نیست، بنابراین تکمیل آن می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه استان و کشور داشته باشد.

 

استاندار لرستان، بیان کرد: راه‌آهن استان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار دولت است و تصمیم‌گیران اصلی نظام به آن توجه ویژه دارند، با این وجود محل‌های تامین اعتبار آن باید از روش‌های مطمئنی تامین شود.

 

زیویار اظهار داشت: امروز همه مصمم به آغاز عملیات اجرایی این پروژه هستند که امید می‌رود با تامین منابع، فازهای بعدی پروژه نیز به زودی آغاز شود.

 

وی بیان کرد: راه‌آهن سراسری لرستان فعلاً از مسیر دورود به خرم‌آباد است، اما بخش‌های تکمیلی این پروژه بروجرد، الیگودرز، پلدختر و اندیشمک را نیز شامل می‌شود.

 

زیویار با اشاره به ایام اربعین حسینی، گفت: ما به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملت امام حسین(ع) هستیم و حتی دفاع از کشور نیز برای وصل‌کردن ملت‌های مسلمان به‌هم است.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: ما وظیفه داریم که تمهیدات لازم را برای زائران اربعین در جهات مختلف ازجمله اجرای پروژه راه‌آهن لرستان فراهم کنیم.

 

زیویار اظهار کرد: پروژه راه‌آهن لرستان جزو پروژه‌های اولویت‌دار است و حتی مسئولان ارشد کشور نیز نسبت به این پروژه احساس مسئولیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه گزارش پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک به خدمت مقام معظم رهبری هم رسیده، افزود: اعتبار این پروژه باید از محل‌هایی متفاوت با بودجه عادی کشوری تأمین شود.

 

استاندار لرستان با اشاره به نقش اجرای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک در گردشگری و حمل‌ونقل این استان، عنوان کرد: لرستان با این پروژه به مسیر راه‌آهن سراسری کشور متصل و از امتیازات آن بهره‌مند می‌شود.