آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر
کد خبر : 31271
یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

آغاز به کار دوباره عملیات احداث راه آهن درود به خرم آباد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: حداکثر زمان تکمیل مسیر خرم‌آباد تا دورود ۴۰ ماهه خواهد بود، امید می‌رود با تحقق منابع دیگر فازهای پروژه به زودی شروع شود.

آغاز به کار دوباره عملیات احداث راه آهن درود به خرم آباد

به گزارش وارک نیوز، خیراله خادمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌آهن دورود-خرم‌آباد- اندیمشک یکی از مسیرهای اصلی در ترانزیت کشور، احیای مسیر ریلی و جاده‌ای کریدور شمال به جنوب است.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر در برنامه کاری وزارت راه است، اما به دلیل اعتباری متوقف شده بود که با حضور رئیس جمهور در لرستان مجدد موظف شدیم عملیات پروژه را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به مشکل قراردادی پروژه از رفع این مسئله خبر و ادامه داد: اعتبار پروژه در قالب دیگر منابع قرار گرفته و با تاکید وزیر راه از محل منابع تهاتر منبع خوبی در کنار بودجه دارد و مرحله نخست آن به قرارگاه پرداخت شده است.

خادمی، اعتبار امسال پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در صورت تامین منابع دیگر این میزان اعتبار تا ۷۰۰ میلیارد تومان نیز افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: حداکثر زمان تکمیل مسیر خرم‌آباد تا دورود ۴۰ ماهه خواهد بود، امید می‌رود با تحقق منابع دیگر فازهای پروژه به زودی شروع شود.