آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 3118
شنبه - ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

در صورت حل نکردن مشکل زباله‎ها تعطیل می‎شوند

استاندار لرستان گفت: تولیدکننده زباله‎های عفونی خود متولی سلامت است و لزومی برای توضیح حساسیت موضوع، برای وی نیست.

به گزارش وارک نیوز استانداری لرستان، سیدموسی خادمی در جلسه شورای سلامت استان در رابطه با موضوع یک روز بدون خودرو اظهار داشت: اختصاص یک روز به این موضوع می‎تواند به عنوان یک مصوبه لحاظ شود تا کارکنان دولت و مدیران یک روز ازخودرو استفاده نکنند.

 

وی این مهم را اقدامی مفید عنوان کرد که باید در راستای آن فرهنگ‎سازی شود و در ادامه افزود: همچنین ناظری از سوی دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را کنترل کند که تمامی پارکینگ‎های سازمان‎های دولتی و وابسته به دولت در آن روز، اجازه ورود ماشین را ندهند.

 

خادمی با بیان اینکه می‎توان روز سه شنبه را به این موضوع اختصاص داد، اضافه کرد: البته باید بررسی شود تا مشکلات جدی‎تری در این رابطه به وجود نیاید و ضمن اجرایی شدن ایرادات طرح برطرف شود؛ در این رابطه معلولین مستثنی هستند.

 

استاندار لرستان از اختصاص ۱۲ میلیارد تسهیلات به کشتارگاه‎های مرغ استان جهت راه‎اندازی خط دو خبر داد و گفت: بانک‎ها در راستای اعطای تسهیلات به این موضوع، پیگیری‎های لازم را انجام دهند تا این واحدها موظف شوند در یک بازه زمانی معین و تعریف شده‎ خط دو خود را جهت حل مشکلات بهداشتی و صادرات راه‎اندازی کنند.

 

وی در خصوص پسماندهای عفونی و بیمارستانی نیز بیان داشت: اگر واقعا جایی پسماندهای پزشکی آلاینده داریم نباید زمان را از دست داد و در این راستا نیز با کسی تعارفی نداریم؛ برای برخورد با این موضوع از همین حالا باید شروع کرد.

 

 

خادمی با اشاره به اینکه بی‎خطرسازی این زباله‎ها هزینه زیادی ندارد، ادامه داد: هر کلینیک و مطبی این موضوع را رعایت نمی‎کند باید با آن برخورد کرد و تمامی کلینیک‎ها و مطب‎های خصوصی که زباله‎های پزشکی خطرناک تولیدمی‎کنند در صورت حل نکردن مشکل خود بدون تعارف تعطیل شوند.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی باید به اداره محیط زیست کمک کنند، تصریح کرد: این موضوع با سلامت جامعه ارتباط داردبنابراین محیط زیست گزارش اقدامات خود را در جلسه بعد ارائه دهد که چه تعداد مطب اصلاح و چه تعداد تعطیل شدند.

 

وی ادامه داد: تولید کننده این زباله‎ها خود متولی سلامت است و لزومی برای توضیح حساسیت موضوع، برای وی نیست برای همین جلسه بعد مصوبه باید به صورت کامل انجام شده باشد. این معضل را نباید در استان داشته باشیم.

 

خادمی به کاربردی شدن جلسات بعدی شورای سلامت تاکید کرد و گفت: در این راستا باید دستور کار قبل برای دستگاه‎های مدعو ارسال و گزارش اجرای مصوبات قبلی در آن لحاظ شود تا حین برنامه هر مدیری شروع به توضیح نکند. همچنین باید برای تاثیر بیشتر جلسات هر بار یک موضوع مشخص را مورد بررسی قرار داد.