آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 31168
چهارشنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

۱۷ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در لرستان ایجاد می شود

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به تفاهم نامه ساخت یک میلیون مسکن توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: ساخت ۵۰۰ هزار مسکن ظرف ۳۰ ماه نهایی شده و نگرانی در خصوص تامین اعتبار این تعداد مسکن نیز مرتفع شده است.

۱۷ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در لرستان ایجاد می شود

به گزارش وارک نیوز، سید مرتضی بختیاری صبح امروز در شورای مسکن استان لرستان که با محوریت مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت ما در لرستان در حوزه مسکن ساخت ۲۵۰۰ واحد تا پایان ۱۴۰۲ است که با همکاری‌ و تعامل خوبی که دستگاه‌های مربوطه دارند امیدواریم این مهم محقق شود.

وی افزود: امروز افتتاح نمادین سیصد واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در لرستان را داریم که قبلاً به بهره‌برداری است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۱۲۰۰ واحد دیگر هم امسال بهمن ماه یا سال‌روز تاسیس کمیته امداد به بهره‌برداری می‌رسد.

 بختیاری با بیان اینکه توانسته‌ایم ۵۷۰ خانوار را در لرستان خودکفا کنیم، عنوان کرد: امیدواریم امسال این تعداد افزایش پیدا کند، زیرا اشتغالی که دو سال پیش انجام شده امسال خود را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: برنامه اشتغال ما در کشور ایجاد ۵۰۰ هزار شغل است که سهم لرستان ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر با یک هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تفاهم نامه ساخت یک میلیون مسکن توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: ساخت ۵۰۰ هزار مسکن ظرف ۳۰ ماه نهایی شده است، نگرانی در خصوص تامین اعتبار این تعداد مسکن نیز مرتفع شده است.

بختیاری افزود: ساخت ۴۰ هزار مسکن روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ توسط بسیج سازندگی از برنامه‌های دیگر برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد بدون مسکن نباشد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سهم کمیته امداد از نهضت ملی مسکن ‌۳۶۰ هزار واحد است که ۱۲۰ هزار روستایی و ۲۴۰ هزار شهری است، این تعداد قرار است ظرف چهار سال ساخته شود.

بختیاری در پایان با اشاره به شناسایی ۳۶۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد در لرستان اظهار کرد: اینکه نفر دوم کنکور مددجوی تحت پوشش کمیته امداد از کوهدشت باشد نشان دهنده وجود ظرفیت‌های قابل توجه در استان است.